Administrativ koordinator, administrativa avdelningen, landstingets stab

Arbetsbeskrivning

Landstinget i Värmland erbjuder hälso- och sjukvård och tandvård av allra högsta kvalitet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Med cirka 7300 medarbetare är vi en av länets största arbetsgivare.

Tjänsten är placerad hos sekretariatet, administrativa avdelningen, landstingets stab.

ARBETSUPPGIFTER
Sekretariatets huvudsakliga uppdrag är att tillhandahålla stöd och service till landstingets förtroendevalda. Arbetet som administrativ koordinator omfattar diverse administrativa uppgifter med fokus på att stötta landstingsråden och landstingets övriga förtroendevalda med bland annat resebokningar, faktura- och arvodeshantering. Du kom-mer att ingå i ett team av nämndadministratörer som administrerar och arbetar strategiskt med landstingets beslutprocess. I tjänsten ingår även sekreteraruppdrag i landstingsstyrelsens utskott, och i landstingets handikappråd samt pensionärsråd.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lämplig utbildning, med inriktning mot samhällskunskap eller motsvarande. Du är intresserad av demokratifrågor och har erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet. Det är meriterande om du har arbetat med nämndadministration och med service mot förtroendevalda.

Arbetet kräver att du är serviceinriktad och ser det som din uppgift att tillgodose andras behov. Du har god planeringsförmåga samt förmågan att samverka med andra. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, vara relationsskapande och flexibel, strukturerad, och ha en problemlösande attityd. Du bör snabbt kunna sätta dig in i arbetsuppgifter och inte vara obekväm med att ha många uppdragsgivare.
Vi lägger även stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Landstinget i Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Larsson, landstingsstyrelsens ordförande
070-662 91 93
Gunilla Lindell, ledningsstrateg
070-319 42 40
Kontakta fackliga företrädare genom Ann Rosenqvi
054-61 41 84
Harald Ludviksen, chef för verksamhets- och ledn
054-61 42 33
Anna-Lena Wingqvist, adm chef
054-61 43 63
Curt Monfelt, miljöchef/central säkerhetssamordn
054-61 40 42
Pernilla Kyrk, Vårdförbundet
076-107 59 91
Marianne Hjort, Vision
076-827 72 42
Birgitta Mossberg, SACO
054-61 54 77
Maud Mithander, Kommunal
054-61 50 00, vx

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget i Värmland, Landstingets kansli Karlstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 31 januari 2017

Besöksadress

65182 Karlstad
None

Postadress

Landstinget i Värmland
Karlstad, 65182

Liknande jobb


Nämndsekreterare/Administratör

Nämndsekreterare/Administratör

10 maj 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

3 maj 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

2 maj 2024

26 april 2024