Administrativ koordinator sökes till statlig myndighet!

Arbetsbeskrivning

Är du intresserad av att arbeta i en statlig myndighet inom studieväsendet? Har du tidigare erfarenhet av administration eller koordinerande arbetsuppgifter och är tillgänglig omgående? Vi söker nu efter en administrativt lagd person som har en fallenhet för koordinerande arbetsuppgifter. Sök tjänsten idag då urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för kunds räkning en administrativ koordinator till en statlig myndighet inom studieväsendet. Förvaltningsavdelningen har behov av att förstärka upp med en temporär resurs i studie- och karriärvägledningsgruppen som består av 10 personer. Avdelningens övergripande uppdrag är att vara ett stöd till studenterna före, under och efter studierna.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic
Work

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult. Tjänsten startar i april och löper till juni med mycket goda chanser till förlängning, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

ARBETSUPPGIFTER
Som administrativ koordinator kommer du arbeta med samverkansprojekt, där man kommer koordinera arbetet gällande nyetablering av studentarbetsplatser. Du kommer vidare att administrera och hantera ansökningar kring tentamen, ett administrativt arbete kopplat till studenter med funktionsnedsättningar. Du kommer även att arbeta med karriärvägledning ur ett informativt perspektiv.

Du kommer även att till exempel:


* Koordinera samt kartlägga studenternas behov av olika karriäraktiviteter.
* Att vara med och driva införande av nya digitala lösningar för verksamhetsområdet.
* Hantera övriga administrativa arbetsuppgifter och vara behjälplig där det behövs.


Tjänsten passar dig som har administrativ erfarenhet och har en fallenhet för att koordinera parallella arbetsuppgifter. Du behöver ha ett prestigelöst förhållningssätt, där du trivs med att samarbeta och ha daglig kontakt med såväl interna som externa kontakter.

VI SÖKER DIG SOM
* Har ett par års erfarenhet av att arbeta med administration, gärna inom offentlig sektor.


* Har en relevant eftergymnasial utbildning.
* Har god kommunikativ förmåga, där du är flytande i både engelska och svenska i tal och skrift.


Det är meriterande om du…


* Har B-körkort samt tillgång till egen bil.
* Har tidigare erfarenhet av arbete inom studieväsendet eller offentliga myndigheter.
* Har kompetens för att hålla vägledande samtal, det kan innebära att du kan få bistå med att stötta upp med allmän vägledning.


Som person är du serviceminded och naturligt strukturerad. Du är välorganiserad och ser vikten i att ha en kundorienterad attityd och en har en drivkraft av att ständigt förbättra och utveckla.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: April.
* Omfattning: Heltid, April – Juni med goda chanser till förlängning.
* Placering: Centrala Trollhättan. Smidigt att pendla med tåg från Göteborg.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på gbg01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.


* Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här


SKYDD FÖR DIN PERSONLIGA INTEGRITET
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • April - Juni Kontorstider
  • Publicerat: 24 mars 2017

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Kontorsassistent Åkersberga

Kontorsassistent Åkersberga

26 april 2024

15 april 2024

Chef Privat Försäkring

15 april 2024