Administrativ Koordinator till ett spännande uppdrag på Arlanda

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare arbetat i en koordinerande roll? Har du administrativ erfarenhet och anser att du är en självgående person som är redo för en ny utmaning? Då har vi på Adecco det perfekta uppdraget för dig!

Om tjänsten
I tjänsten som Administrativ Koordinator hos vår kund kommer du att arbeta på ett bolag som äger, driver och utvecklar tio flygplatser i hela Sverige. Du kommer vara en del av en organisation som strävar mot att vara världsledande i hållbarhet och på att driva klimatsmarta flygplatser.

Du kommer att vara en del av enheten Passenger Services som utför, planerar och kravställer de minutoperativa arbeten som krävs för att resenären snabbt, säkert och effektivt skall ta sig till och från flygplanen på ett optimalt sätt. Till enheten Passanger Services hör bland annat informationsdiskar, ledsagning av passagerare, service center, VIP-service, terminalvärdar, kund- och terminalkoordinatorer samt den centrala kundtjänsten.

Du kommer först och främst att stötta cheferna för Passanger Service men assisterar också enhetschefer och några gruppchefer vid behov. Vidare kommer dina arbetsuppgifter bestå av att:
- Vara behjälplig vid introduktion av nyanställda
- Ta hand om protokoll skrivning och utforma agenda vid möten
- Samordna möten och konferenser
- Samordna och sammanställa information och statistik samt underlag för analys till enhetscheferna
- Agera som redaktör för intranätet för Passenger Service
- Underhålla och uppdatera interna dokument och mappar
- Vara ett stöd för cheferna genom att hjälpa till ex. boka utbildningar och beställa datorer m.m.

Om dig
För att lyckas i rollen som Administrativ Koordinator ser vi att du som person är lyhörd, har en stor vana att samarbete med andra samt kan hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Detta är en mycket självständig roll där du inte nödvändigtvis träffar din chef varje dag och därför behöver du ta eget ansvar för att ge god service och driva frågorna framåt. Du ska ha en förmåga att kunna inge ett förtroende och bygga starka relationer. Vidare bör du ha hög integritet då du kommer att hantera känslig information. För att trivas i rollen ser vi att du har ett naturligt sinne för ordning och reda.

Vi tror att du arbetat som chefsassistent eller dylikt där du koordinerat och administrerat många olika arbetsuppgifter självständigt. För att lyckas i rollen bör du ha erfarenhet av service och kundkontakt. Vidare sätter vi en stor värde på din förmåga att vara självgående, flexibel, lösningsorienterad, strukturerad och att du trivs i en administrativt men samtidigt serviceinriktad roll.

Om anställningen
Tjänsten som Administrativ kooordinator är ett uppdrag på 1 år med start omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat frisk-vårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och per-sonligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Anna Sixtensson på telefonnumret: 08 598 98 156.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 10 november 2016

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


24 april 2024

16 april 2024