Administrativ koordinator till Kvalitetsstrategiska avdelningen!

Administrativ koordinator till Kvalitetsstrategiska avdelningen!

Arbetsbeskrivning

Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till nationell högspecialiserad vård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. Hos oss är det viktigt med digital kompetens och att alla bidrar till den digitala utvecklingen. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har – Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter.



Beskrivning

Kvalitetsstrategiska avdelningen (KSA) arbetar på uppdrag av sjukhusledningen med sjukhusgemensamma och strategiska frågor kring utveckling och kvalitet.

I detta ingår metodstöd och utbildning till verksamheter, chefer och medarbetare i kvalitetsdriven verksamhetsutveckling, patientsäkerhet, hälsofrämjande och sjukdomsförebyggande insatser samt etiska frågeställningar.

På KSA finns också Expeditionen för patientärenden, där chefläkarna stöttar verksamheterna i det systematiska patientsäkerhetsarbetet tillsammans med två administrativa koordinatorer.

Arbetsuppgifter

Som administrativ koordinator arbetar du brett över hela sjukhuset med många interna och externa kontakter. Under en normal dag arbetar du tätt ihop med våra chefläkare i hantering av ärenden gällande avvikelser (exempelvis lex Maria) samt klagomål från patient och närstående. Du fungerar också som en kontaktperson mellan sjukhuset, Inspektionen för vård och omsorg (IVO) och Patientnämnden. Din roll är en viktig del i arbetet för att skapa rätt förutsättningar för att våra patienter ska få en jämlik och säker vård. Vidare stöttar du också våra strateger som driver utvecklingsprojekt och utbildningsinsatser inom och utanför sjukhuset. Som medarbetare på KSA ingår det att utveckla och att utvecklas. Den blandning kompetenser och erfarenheter vi har gör att möjligheterna till nytt lärande inom medicin, omvårdnad och förbättringskunskap är stora.

Dina huvudsakliga ansvarsområden är:

- handläggning av lex Maria-ärenden och patientklagomål
- ge stöd till verksamheter i ärendehantering
- stötta arbetet på avdelningen administrativt i projekt och utbildningsinsatser

Ny på jobbet

Som ny medarbetare på KSA upprättar vi tillsammans en personlig utvecklingsplan utifrån dina förutsättningar så du på ett strukturerat sätt kommer in i rollen. Du välkomnas in i en grupp medarbetare med skilda ansvarsområden, där kreativt tänkande uppmuntras och olikheter uppskattas. Vi har en öppen inställning mot varandra och hjälp och stöttning finns alltid nära till hands.

Kvalifikationer

Vi söker dig med lägst gymnasiekompetens. Vi ser det som en självklarhet att du besitter administrativa färdigheter med god datorvana. I din natur är du är noggrann och omsorgsfull då ditt arbete har påverkan på patientsäkerheten. Eftersom arbetet handlar om att få saker att fungera är både servicekänsla och att kunna ställa krav viktiga egenskaper.

Tidigare erfarenheter av arbete inom vården anses positivt. Svenska är förvaltningens primära språk och av den anledningen är det viktigt att du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.

Intervjuer sker löpande, tillsättning sker efter sista ansökningsdatum.

Välkommen med din ansökan!

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Vill du veta mer om VGR kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Utvecklingschef Ingela Wennman
0704-944 797
Logistiker, Malin Lönnbark
070-091 02 43
Logistiker Malin Lönnbark
070-091 02 43
Utvecklingschef, Ingela Vennman
070-494 47 97

Sammanfattning

Besöksadress

HR-servicecenter, Torggatan 1 A
None

Postadress

HR-servicecenter, Torggatan 1 A
Mölndal, 43135

Liknande jobb


Dokumentatör elnät

21 maj 2024

17 maj 2024

Planerare till Möllebackshemmet

Planerare till Möllebackshemmet

21 maj 2024