Administrativ koordinator till prisad hållbar upphandlare

Arbetsbeskrivning

Är du en person som drivs av att vara kontorets nyckelspelare där du genom ditt stöd och din service underlättar dina kollegors vardag? Har du tidigare arbetat i exempelvis kundtjänst, reception eller administration och letar efter en möjlighet att få ta ett större ansvar i en mindre organisation? Då har du här chansen att få arbeta på ett prisat företag på centrala Kungsbroplan!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en administrativ koordinator till Sinfra. Sinfra står för Svensk Inköpscentral för Infrastruktur ekonomisk förening och är en nationell inköpscentral som arbetar för sina medlemmar där de sköter hållbara upphandlingar av produkter, tjänster och system för försörjningssektorn (energi och VA). År 2015 erhöll Sinfra pris som Årets Hållbara Upphandlare av Konkurrensverket.

På kontoret i Stockholm arbetar i dagsläget 7 medarbetare men kommer inom kort att vara 10. Tillsammans har de skapat en arbetsplats med trevlig stämning och mycket driv. Då deras nuvarande administrativa koordinator fått en ny intern roll söker vi nu hennes ersättare.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Sinfra. Uppdraget är långsiktigt och kommer att vara på heltid.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som administrativ koordinator kommer du att vara ett administrativt stöd för bland annat VD, upphandlingsteamet, medlemskommunikation och ekonomienheten. Tjänsten är en samordnande roll där du kommer att ha kontakt med såväl kollegor som leverantörer, medlemmar och samarbetspartners.

Du kommer till exempel att:


* Ge intern support och ansvara för att teknik, telefoni osv flyter på
* Skriva protokoll och kallelser
* Hantera och boka event, både internt och externt
* Hantera interna avtal och vara kontaktperson angående avtalen
* Ansvara för inköp till kontoret
* Viss fakturahantering


Då du kommer vara spindeln i nätet som ser till så att dina kollegors arbetsdag fungerar kommer du att hantera fler uppgifter än ovan och många uppgifter kommer att komma ad-hoc.

Du kommer inledningsvis att få en introduktion för att på bästa sätt lära känna företaget, dina nya kollegor och dina arbetsuppgifter.

VI SÖKER DIG SOM
* Har erfarenhet av att arbeta i en supporterande roll, exempelvis inom administration, kundtjänst eller reception
* Har en grundförståelse i Offie-paketet
* Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift

Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis ekonomi, men det är inget krav. Vi kommer i denna rekrytering istället att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi tror att du är en person som har ett eget driv, stort engagemang och har lätt för att samarbete. Det är även viktigt att du är en doer som inte räds att hugga tag det behövs och som kan ta egna initiativ. Vidare beskriver du dig själv som en ansvarsfull, prestigelös och strukturerad person som har god förmåga att prioritera det för stunden viktigaste.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, långsiktigt
* Placering: Kungsbroplan, Centrala Stockholm
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Sinfras önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.


* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • långsiktigt Kontorstider, flex
  • Publicerat: 22 september 2018

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


15 april 2024

Chef Privat Försäkring

15 april 2024