Administrativ Projektledare med stjärnkvalité till Stockholm, ASTAR

Arbetsbeskrivning

Astar är ett utvecklingsföretag som genomför utbildning inom: Kommunal vuxenutbildning, Utbildning i svenska för invandrare, Arbetsmarknadsutbildningar, Yrkeshögskola och Företagsutbildningar.

Med ca 450 anställda finns vi på ungefär 50 orter runt om i Sverige. Astar är ett affärsområde i ThorenGruppen och tillsammans med våra kollegor i Sverige erbjuder vi ett livslångt lärande från förskola, grundskola, gymnasium till vuxenutbildning.

Med våra värdeord är MOD, KRAFT och PASSION med HJÄRTAT tillsammans med vår Mångfaldscertifiering mot GDCF* vill vi ge alla människor en chans att lysa som stjärnor på arbetsmarknaden. Både som anställd hos oss eller som en av våra studenter eller deltagare.

I mars 2017 placerade sig Astar som enda utbildningsbolag på listan över Sveriges 15 bästa arbetsplatser i mätning av Great Place to Work. Något vi är mycket stolta över och arbetar varje dag med att skapa en bra arbetsplatskultur.

*Global Diversity Certifikation Foundation
Läs mer om oss på www.astar.se eller www.thorengruppen.se



Om tjänsterna
Vi erbjuder en roll och en arbetsmiljö med många kontaktytor och ett ibland högt arbetstempo, rollen är en kvalificerad administrativ projektledarroll som ger utrymme för både yrkesmässig och personlig utveckling.

Fokus i rollen ligger på att på bästa sätt få våra administrativa rutiner att flyta, utvecklas och förbättras i takt med våra olika uppdrag.

Vi arbetar utifrån högt ställda krav och förväntningar på kvalitet, tidsfrister och hög servicenivå likväl internt som externt, innebärande att vi ger lika hög kvalitativ service inåt i organisationen som utåt. Denna roll kommer att tillsammans med tre kollegor på samma organisatoriska nivå utgöra navet i regionens administration.



Arbetsuppgifter
Övergripande:

- att vara fullt insatt i de avtal som enheten arbetar utifrån
- att avtal, policys, riktlinjer och administrativa rutiner följs
- att tillsammans med regionchef och övriga projektledare upprätta en årlig verksamhetsplan
- att verksamheten planeras enligt givna administrativa riktlinjer i verksamhetsplanen
- att det systematiska kvalitets-och arbetsmiljöarbetets administrativa delar genomförs enligt delegation från regionchef
- att det gemensamma utbildningskoncept och vår affärsprocess används i det administrativa arbetet
- att enheten arbetar i enlighet med våra särpräglar
- att tillsammans med regionchef/rektor och övriga PL förbättra och utveckla enheten
- att tillsammans med Regionchef /rektor organisera verksamhetens administration på ett optimalt sätt
- att representera verksamheten externt gentemot elever/deltagare och lokal kund
- att administrera data kring elever och deltagare
- att vara ett administrativt stöd för lärarna i utvalda processer
- att vara väl insatt i alla administrativa system

 Daglig drift:

- att genomföra det dagliga arbetet enligt deadlines
- att tillsammans med ev rektor och övriga projektledare genomföra arbetsplatsträffar en gång/ månad
- att goda elevkontakter upprätthålls
- att goda kundkontakter upprätthålls
- att minimera och förebygga avbrott hos elever samt ansvara för statistik på detta
- att finnas som stöd vid rekrytering av nya elever/deltagare
- att det är ordning och reda i den administrativa verksamheten
- att tillsammans med övriga projektledare vara ”husansvarig” för verksamhetens lokaler
- att introducera nya medarbetare enligt centrala riktlinjer

 Övergripande ansvar för:

- att vara fullt insatt i budget och enhetens ekonomiska läge
- att skapa ekonomiska/administrativa rapporter enligt riktlinjer från regionchef och business controller
- att upprätthålla administrativa rutiner
- att inköp sker enligt givna riktlinjer och avtal
- att inköp sker enligt budget

Du har/är:

- dokumenterad erfarenhet av att ha utövat ett bra ledarskap tidigare
- goda kundkontakter
- en organiserad och strukturerad personlighet
- starkt stresstålig då arbetet är kvalificerat och i högt temp
- utbildning inom ekonomi eller personal
- dokumenterad utbildning och/eller erfarenhet av kvalificerad administration
- grundläggande kunskap och färdighet inom IT

Starkt meriterande är någon form av pedagogisk bakgrund, samt erfarenhet från utbildningsbranschen.

Bland dina personliga egenskaper ser vi gärna:

En prestationsinriktad person, som med driv, kvalitet och goda resultat att uppnår de mål vi tillsammans jobbar för att uppnå. Du har förmåga att planera verksamheten och arbeta långsiktigt och strukturerat.

Vi arbetar i en dynamisk och föränderlig miljö, vilket stimulerar dig till att vara med  och utveckla verksamheten. Du har förmåga att verka i en ibland stressig miljö, där du kan vara lugn och ha ett coachande förhållningssätt till dina kollegor.



Har du frågor är du varmt välkommen att kontakt vår Biträdande Regionchef Johannes Stiigh via mejl; johannes.stiigh@astar.se

Vi kommer att intervjua löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Alla människor har en inneboende talang. ”A star” betyder ”en stjärna” och syftar till att synliggöra vår verksamhets ambition att hitta, och utveckla stjärnan inom varje individ.

Vårt uppdrag är att ge alla människor oavsett bakgrund möjlighet att hitta sin talang, utveckla den och bli sin egen stjärna.

Vår vision är att Astar ska bli det ledande utvecklingsföretaget som tänder stjärnor genom att attrahera och utveckla Sveriges kommande yrkestalanger.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hannes Nordgren
0738 – 68 37 34
Esra Finjan
0767202047
Maria Säll
0736-739272
Ann-Louise Larsson
0767217556
Viktoria Berggren
0767-212202
Marja Olivendal
0767231596
Hannah Börefelt
073-9141562
Katharina Sjögren Edström
0703-441402
David Huseby
076-1910492
Mikael Torkeli
076-337 09 22

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Astar AB Umeå
  • 4 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månadslön
  • 100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
  • Publicerat: 22 juni 2017

Besöksadress

90592 Baggböle 115
None

Postadress

Baggböle 115
Umeå, 90592

Liknande jobb


15 april 2024

Chef Privat Försäkring

15 april 2024