Administrativ roll som godsmottagare till kund i Norrköping

Administrativ roll som godsmottagare till kund i Norrköping

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi en godsmottagare med fokus på service och administration till en av våra kunder i Norrköping

Din roll

Som godsmottagare ansvarar du för att självständigt administrera in- och utgående gods i terminalen.

I dina dagliga uppgifter handlar det bland annat om att ta emot och registrera information om ankommande och avgående gods, förmedla jobb till truckförarna, bevaka och behandla inkommande handlingar såsom exempelvis tullsedlar, överlåtelser och bokningar via mail, fax och EDI, tyda och tolka information kring farligt gods med mera.

Jobbet är en servicefunktion där du dagligen får besvara frågor och delge information till interna och externa kunder. Det innebär även att ge god service till ankommande chaufförer samt att supporta truckförarna.

En viktig del av jobbet är också att vara uppmärksam på och förmedla information vidare vad gäller differenser och skadat gods.

Din profil

Vi vill att du är positiv, målinriktad, ser möjligheter och har ett stort engagemang för uppgiften. Du delar vår värdegrund, är en självgående lagspelare som gillar ordning och reda och tydlighet.

Då du är bolagets ansikte utåt är det viktigt att du är serviceinriktad och ser till att både kunder och medarbetare får den uppmärksamhet och hjälp de behöver. Det innebär också att du har ett professionellt och prestigelöst bemötande även i besvärliga situationer.

Då ingen dag är den andra lik och det är många olika saker som händer samtidigt är det viktigt att du gillar och kan ha många bollar i luften samtidigt, är flexibel, samt är duktigt på att prioritera det dagliga jobbet.

Kommunikationen med våra kunder sker på både svenska och engelska därmed ser vi att du är kommunikativ och hanterar dessa språk såväl i tal som i skrift.

Vi vill att du har mycket god datorvana och kan hantera Office-programmen samt att du har erfarenhet av andra affärssystem då vi jobbar i flera externa system.

Omfattning och varaktighet

Tjänsten är varvandes deltid samt heltid per omgående fram till vecka 33 som minimum.

Arbetstiden är förlagt enligt kontinuerligt 2-skift. Ena veckan mellan klockan 06:00 – 14:00 och andra veckan 10:15 – 18:15.

Placering

Norrköping

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 april 2022
  • Ansök senast: 2 juni 2022

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023