Administrativ samordnare

Arbetsbeskrivning

Välkommen att vara med och utveckla individen, verksamheten och samhället!

Strängnäs kommun är en dynamisk organisation med 2 200 medarbetare som gärna provar nya arbetssätt och vägar. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Strängnäs 34 000 invånare. Hos oss erbjuds en mångfald av arbetsuppgifter och yrken. Vi har Sveriges viktigaste jobb.

Strängnäs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare. Vi vill att vår verksamhet genomsyras av öppenhet, tydlighet, utveckling och respekt. Här får våra medarbetare möjlighet att påverka medborgares vardag och forma en gemensam framtid. Här gör vi skillnad.

Verksamheten utför insatser till personer med funktionsnedsättning. Enhetens inriktning är stöd till barn och unga med LSS-beslut. Till området hör korttidsboendet med sex platser, personlig assistans, ledsagarservice och avlösarservice. Tillsammans är vi ca 50 medarbetare på enheten.

ARBETSUPPGIFTER
Ditt uppdrag som Administrativ samordnare består av planering och fördelning av det dagliga arbetet utifrån uppdrag från ansvarig enhetschef. I uppgifterna ingår schemaläggning, rapportering i lönesystemet och tidsredovisning.

Du kommer även att vara del i bemanningen och vikarietillsättningen samt övriga administrativa arbetsuppgifter.

Tjänsten är 75%, möjlighet finns att arbeta heltid genom att fördela timmar i schemat som boendestödjare på korttidsboendet.

Helgtjänstgöring förekommer i schemat. Du ingår i ett arbetslag med sju andra adm.samordnare.

KVALIFIKATIONER
Utbildningskrav:
Gymnasiekompetens eller eftergymnasial utbildning, inom social omsorg/omvårdnad.
Utbildning i pedagogiskt anpassat arbetssätt

Personliga egenskaper:
Du har:
-har ett motiverande arbetssätt
-har en stor förmåga att planera och organisera
- har en god förmåga att prioritera mellan flera parallella processer
-har förmåga att skapa goda relationer
-har förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp
-har goda kunskaper i svenska, såväl muntligt som i skrift

Utbildning inom administration eller gruppledarutbildning är önskvärt.

Erfarenhetskrav:
Erfarenhet från arbete med målgruppen.
Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
Erfarenhet från uppdrag som stundstals förutsätter stresstålighet och prioriteringsförmåga
God dokumentationsvana


Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Carina Wennerskog
0152 291 96
Enhetschef Agneta Lindholm
0152 297 25
HR-specialist Lina Svensson
0152 291 64

Sammanfattning

Besöksadress

Nygatan 10 Strängnäs
None

Postadress

Nygatan 10
Strängnäs, 64580

Liknande jobb


3 juni 2024

Vi söker vikarier inom Personlig Assistans

Vi söker vikarier inom Personlig Assistans

3 juni 2024

2 juni 2024