Administrativ samordnare

Administrativ samordnare

Arbetsbeskrivning

Vill du ha ett arbete där du får möjligheten att göra skillnad för våra invånare, då är du varmt välkommen att söka jobb hos oss!
Gnosjö kommun är en liten kommun i västra Småland med cirka 9 600 invånare och ungefär 900 kommunanställda. På vår arbetsplats är kontaktvägarna korta och det finns en närhet till de olika förvaltningarna, som bara den lilla kommunen kan erbjuda.

Kommunen har ett starkt näringsliv som präglas av den välkända Gnosjöandan där samarbete, klurighet och ett lösningsorienterat förhållningssätt visar på att allt är möjligt. Denna anda präglar även invånarna och hela kommunen.

Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete på en spännande arbetsplats där det finns stora utvecklingsmöjligheter då vi välkomnar engagemang och nya idéer.

Socialförvaltningen består av socialchef, verksamhetschef inom äldreomsorg, hälsosjukvård och administration samt verksamhetschef inom myndighet och social välfärd. Inom de olika områdena hemtjänst, särskilda boende, hälsosjukvård, rehab, funktionshinderomsorgens verkställighet, arbetsmarknadsenheten samt Individ- och familjeomsorgen finns 13 enhetschefer.

Vi vill att du ska trivas hos oss och erbjuder dig en god introduktion och konkurrenskraftig lön.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som ser möjligheter, är driven och trivs i ett förändringsarbete.

I rollen som administrativ samordnare leder och fördelar du arbetsuppgifter inom vår administration i Socialförvaltningen. Administrationen består idag av fem administratörer som i huvudsak arbetar mot äldreomsorgen, funktionshindersomsorgen och den kommunala hälsosjukvården. Gruppen består även av en IT-samordnare, två systemadministratörer och en avgiftshandläggare som bistår hela förvaltningen.

Du har personalansvar, samt arbetsmiljöansvar för den administrativa enheten och deltar i äldreomsorgen/hälsosjukvårdens ledningsgrupp, och rapporterar till verksamhetschef för denna ledningsgrupp. Du leder och förbättrar processer inom områden, som servar både medborgare, medarbetare och ledning. Vi behöver möta framtidens behov av digitalisering inom förvaltningen där din roll kommer bli central.


KVALIFIKATIONER
Du har vidareutbildning inom administration och ledarskap. God datorvana och körkort B är ett krav. Stor vikt kommer läggas på din personliga lämplighet.

Erfarenhet av liknande arbete är ett krav.
Urval sker löpande.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gnosjö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gnosjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bengt Andersson
0370-33 10 00
Vision - Kerstin Schön Jonsson
0370 - 33 10 00
SSR - Leif Blåberg
0370-33 13 71
Anders Fransson

Sandra Zvonar
0370-33 13 69
Helen Geijersson
0370 331302
Murada Mehicic
0370 331330
Katja Hautajärvi
0370 331330
Vision - Kerstin Schön Jonsson
0370-33 10 00
Britt-Marie Södervall
0370-33 13 86

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gnosjö kommun, Socialförvaltning
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2024
  • Ansök senast: 21 februari 2024

Besöksadress

Storgatan 15 Gnosjö
None

Postadress

None
Gnosjö, 33580

Liknande jobb


Kontorsassistent Åkersberga

Kontorsassistent Åkersberga

26 april 2024

15 april 2024

Chef Privat Försäkring

15 april 2024