Administrativ samordnare

Administrativ samordnare

Arbetsbeskrivning

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 600 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.


Medicinska fakulteten är ett verksamhetsområde inom Lunds universitet, med ansvar för utbildning och forskning inom medicin, vård och hälsa. Utbildningen sker i nära samverkan med sjukvården och är väl förankrad i fakultetens starka forskningstradition. Fakultetens forskning spänner över ett brett fält inom experimentell grundforskning, patientnära klinisk forskning och hälsovetenskaplig forskning. Medicinska fakulteten, med drygt 1800 anställda och 2700 studenter i Lund, Malmö och Helsingborg, är en kunskapsintensiv mötesplats för studenter, lärare och forskare från hela världen.

Medicinska fakultetens kansli är en spännande och allsidig arbetsplats. Kansliet står för en samlad expertis i frågor som rör utbildning, ekonomi, internationalisering, kommunikation, ledningsstöd och HR-frågor. Kansliet strävar efter att vara en professionell och attraktiv arbetsplats, med en god arbetsmiljö i fokus.



Avdelningen för forsknings- och ledningsstöd ansvarar för att ge fakultetsledningen ett allmänt kvalificerat administrativt stöd i lednings-, berednings- och beslutsprocesser.

Avdelningen rymmer även ett forskarutbildningskansli; ett karriärcentrum med stöd för yngre forskare vad gäller karriärvägar; samt ett team som hanterar fakultetens arbete med fundraising och donationer. Sammanlagt är vi 10 medarbetare som arbetar på avdelningen. Vid kansliet arbetar vi ständigt för att skapa förutsättningar för arbetsglädje och delaktighet för alla medarbetare.

Avdelningen för forsknings- och ledningsstöd söker nu en administrativ samordnare på heltid för en anställning tillsvidare med placering i Lund. Provanställning kan komma att tillämpas. 

Arbetsuppgifter

Din roll blir i första hand som sekreterare till fakultetens kanslichef. I denna roll ingår allt från planering, mötesbokning, resebeställningar och enklare administration. Du kommer även ha rollen som huvudregistrator vid fakultetskansliet, samordna fakultetens nätverk av registratorer och diarieföra kanslichefens ärenden. Andra arbetsuppgifter som ligger inom ramen för tjänsten är rollen som sekreterare i den lokala skyddskommittén. Denna uppgift innebär bland annat att skicka kallelser, sammanställa material inför möten och föra protokoll. Du kommer även vara administrativt stöd vid ledningsmöten med prefekter.

I tjänsten kommer du arbeta nära avdelningens andra administrativa samordnare, som har rollen som sekreterare vid fakultetsledningsmöten och möten med fakultetsstyrelsen. Det kommer att ingå i dina arbetsuppgifter att vid behov vara ersättare i rollen som sekreterare vid dessa möten. Du måste därmed vara väl förtrolig även med de arbetsuppgifterna.

En annan arbetsuppgift är att vara ett administrativt stöd i arbetet med fakultetens övergripande chefsutbildning (DUCO). Detta innebär planering, bokning av lokaler och hantering av anmälningar i universitetets utbildningssystem. I tjänsten ingår även en rad andra administrativa arbetsuppgifter av olika karaktär som till exempel att hantera reseräkningar, beställa kontorsmaterial, expediera beslut med mera.Kvalifikationer

För anställningen krävs:

- utbildning på lägst gymnasienivå
- erfarenhet av administrativt arbete inom universitets- och högskolesektorn eller annan offentlig sektor
- erfarenhet av arbete med ledningsstöd
- erfarenhet av serviceinriktat arbete
- goda kunskaper i Officepaketet
- god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Det är viktigt att du är noggrann och har god samarbetsförmåga, att du är en stabil person och har en stark känsla för service. Du måste vara lyhörd, flexibel och hjälpsam. Det är viktigt att du kan ta egna initiativ och ta ansvar för dina arbetsuppgifter.

Meriterande för anställningen är:

- erfarenhet av administrativt arbete inom Lunds universitet
- erfarenhet av administrativa system såsom W3D3, Proceedo, Lucat och Primula
- kännedom om Medicinska fakulteten och dess verksamheter

Instruktioner för ansökan

Ansökan ska innehålla ett personligt brev där du beskriver hur du uppfyller eftersökta kvalifikationer, ett CV samt eventuellt examensbevis.

Övrigt

Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.

Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Johnsson
+46462220822
Karin Frydenlund
+46462223180
Mattias Brattström
+46462227215
Mona Hansson
+46462227027

Sammanfattning

Besöksadress

BMC F13
None

Postadress

BMC F13
Lund, 22184

Liknande jobb


Institutionssekreterare

Institutionssekreterare

13 maj 2024

Sekreterare till enheten för geovetenskap

Sekreterare till enheten för geovetenskap

8 maj 2024

Vi söker en Nämndsekreterare / Registrator

Vi söker en Nämndsekreterare / Registrator

19 februari 2024