Administrativ samordnare till Förebyggande verksamheten

Administrativ samordnare till Förebyggande verksamheten

Arbetsbeskrivning

Vill du ha en betydande och central roll i en verksamhet som är i ständig utveckling kring förebyggande och hälsofrämjande aktiviteter för Örebros seniorer, i samverkan med många olika aktörer? Sök då till oss!

Om tjänsten
Tjänsten är huvudsakligen riktad mot Frivillig och hälsofrämjandeenheten inom förebyggande verksamheten; Trygghetsbostäder, Träffpunkter, Seniorlotsar, Syn och hörselinstruktörer, Frivilligsamordnare, Biträdande enhetschef /kulturhandläggare. Som administrativ samordnare stödjer du enheten administrativt på flera olika sätt. Du arbetar nära enhetschef och Biträdande enhetschef och samarbetar med övrigt administrativt stöd inom den Förebyggande verksamheten och du samordnar vissa av hela verksamhetsområdets processer, exempelvis gällande uppföljning och utvärdering i samarbete med ledningen. 

Enhetens huvuduppdrag är hälsofrämjande och förebyggande arbete för att bidra till ett hälsosamt åldrande och en meningsfull vardag inom verksamhetens olika områden. Vi har stor samverkan med civila aktörer ex. studieförbund, föreningar och volontärer och medarbetarna stöttar även äldreråd och andra seniorgrupper i arbetet med att arrangera aktiviteter tillsammans med civila aktörer. Enheten är i ständig utveckling kring det hälsofrämjande arbetet och vi ser gärna att du är delaktig i den utvecklingen särskilt kring arbetet med digitalisering och välfärdsteknik. Enheten har även andra utvecklingsprojekt som kräver stöd administrativt. Arbetet innebär möten på plats men också mycket digitalt, såväl möten som annan kommunikation via teams. Inom förebyggande samarbetar vi i många delar och en del utvecklingsarbete är gemensamt. Samarbete mellan olika yrkesroller och verksamheter är således en del av vardagsarbetet och innebär många olika kontakter såväl internt som externt. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• ge ett kvalificerat administrativt stöd till chefer/verksamheten och samordna de administrativa uppgifterna inom verksamhetsområdet 
• diarieföring
• initiera och ansvara för kontakter med externa intressenter och samarbetspartners
• arbeta och dokumentera i de verksamhetssystem som finns 
• koordinera uppdrag och projekt
• hitta metoder för att följa upp och analysera information
• självständigt genomföra utredningar
• bidra till digitaliseringsutvecklingen
• samordna och ge stöd i uppföljningar, utvärderingar och analysarbete

Kompetenskrav

• universitets- eller högskoleexamen om minst 180 hp inom exempelvis administration, ekonomi, samhällskunskap eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• tidigare erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete
• mycket goda kunskaper i Office 365

Arbetet kräver att du som person tar ansvar för din uppgift och själv kan strukturera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du kommer gärna med nya idéer och lösningar i arbetsrelaterade frågor och har en god analytisk förmåga. Vidare har du en god samarbetsförmåga och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter då både verksamheten och Örebro kommun som helhet ständigt utvecklas och förändras. I rollen krävs det att du har mycket goda datakunskaper. Du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med kollegor och övriga samarbetspartners, samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

• kunskap om förebyggande verksamhet
• erfarenhet av utvecklingsarbete
• erfarenhet av förbättringsarbete

Omfattning och tillträde
Tjänsten tillsätts om erforderliga beslut fattas.

Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Förebyggande verksamhetens ledning och administration är samlad på Brolyckan, där också tjänsten är placerad. Verksamhetens olika delar exempelvis Trygghetsbostäder och träffpunkter m.fl är utspridda över staden och även ute i våra ytterområden. 

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Övrig information
En första intervju kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 27 september.

Välkommen med din ansökan!



Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 september 2022
  • Ansök senast: 27 september 2022

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Regelhandläggare till process- och regelenheten

Regelhandläggare till process- och regelenheten

23 april 2024

20 april 2024

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

18 april 2024