Administrativ samordnare till verksamhetskontor

Arbetsbeskrivning

Refnr: Nf 460/2010 Nämnden för Funktionshindrade har ett verksamhetskontor på Drottninggatan 38, som i sitt uppdrag skall vara ett administrativt stöd till verksamheterna och dess chefer.En av våra fyra administrativa samordnare skall nu vara tjänstledig och vi behöver en vikarie för henne.OM BEFATTNINGEN Arbetet som administrativ samordnare innebär att ge service,[förmedla[kunskaper och vara ett[bollplank och stöd till[chefer i olika administrativa frågor.[Du kommer att ingå i ett team med fyra administrativa samordnare som är direkt underställda kontorschefen.HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER -[Kontinuerligt stödja och samordna verksamheternas olika processer -[Fungera som bollplank åt enhetscheferna -[Analysera och följa upp t ex ekonomi, stödbehov mm -[Delta i arbetet med förekommande enkäter och undersökningar -[Bistå i arbetet med budget, verksamhetsplaner och utredningsarbete -[Arbeta fram underlag inför möten, skriva rapporter och PM -[Delta i planeringen och genomförandet av utbildningsinsatser -[Medverka vid upphandlingsprocesser -[Leda projekt och verkställa uppgifter åt chefer -[Framtagande av metoder/arbetssätt för att säkerställa kvaliteten på verksamheternas innehåll -[Marknadsföring och information -[Utvecklingsarbete och aktiv omvärldsbevakning -[Samordna de i övrigt förekommande administrativa uppgifterna inom verksamhetsområdet Inför år 2010 har områdescheferna angett ett "styrkort" för samtliga verksamheter för att förenkla kvalitetsarbetet, förbättra brukarfocus samt förnya kompetensen.Den aktuella tjänsten kommer under det närmaste året att inneha ett större övergripande samordnande uppdrag som bla innebär ett uppföljningsarbete där våra brukares upplevelse av våra insatser är i fokus.KOMPETENSKRAV - Relevant utbildning från högskola eller universitet, gärne[ med inriktning mot funktionshinder.- Erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete - Goda kunskaper inom office-paketet.- Goda kunskapet i LSS-lagstiftningen Du är serviceinriktad, har en god organisationsförmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.Du är självständig i ditt arbete, har en god samarbetsförmåga och tar ansvar för att utveckla ditt uppdrag efter verksamhetens bästa.Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.ÖVRIGT MERITERANDE - Erfarenhet från verksamhet inom funktionshinder.- Erfarenhet av kvalitets- och utvecklingsarbete i metoder och uppföljning.- Erfarenhet av projektledning.- Erfarenhet av brukarkontakter inom verksamhetsområdet - Erfarenhet av dokumentation i DocIT.Vi önskar att du lämnar din ansökan via länken nedan.Vi undanber[oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro kommun
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 28 december 2010
  • Ansök senast: 11 januari 2011

Liknande jobb


Färdtjänsthandläggare - Trafikenheten

Färdtjänsthandläggare - Trafikenheten

7 maj 2024

6 maj 2024

Beredskapshandläggare

3 maj 2024

19 februari 2024