Administrativ samordnare till Vivalla förskolor

Arbetsbeskrivning

Vivalla är ett mångkulturellt och spännande område med många olika nationaliteter och språkgrupper. Förskoleverksamheterna präglas i det dagliga arbetet av barns språkutveckling och Vivalla förskoleområde är ett område i utveckling. Förra året öppnades en nybyggd förskola och ytterligare en ny förskola står klar för inflytt i augusti. I området finns från i höst 10 förskolor, tre förskolechefer och 140 medarbetare i verksamheterna.

Arbetsbeskrivning
Som administrativ samordnare ansvarar du för ett kvalificerat chefsstöd till tre förskolechefer, kontaktperson till städbolag, deltar vid träffar, är sammankallande och skriver protokoll, samt uppföljning av miljö-, brand- och säkerhetsfrågor. Det är en tjänst som kräver att du klarar av att arbeta självständigt, även arbeta på uppdrag och kan ha många bollar i luften. Du organiserar arbetet så att resurserna används optimalt och att resultatet blir som planerat. Du samarbetar med förskolorna i området och är engagerad, lyhörd och intresserad av människor i mötet, både stora som små.

Tjänsten är administration 25 % och 75 % samordnare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Du ger ett kvalificerat administrativt stöd till chef/verksamhet och samordnar de administrativa uppgifterna inom verksamhetsområdet.
- Du känner till, följer och ansvarar för de lagar som styr.
- Du leder självständigt mindre projekt.
- Du genomför självständiga utredningar.
- Du hittar metoder för att följa upp och analysera information.
- Du bistår i arbete med arbetsplaner, budget, delårsrapporter och övriga verksamhetsuppföljningar.
- Du initierar och ansvarar för kontakter med externa intressenter och samarbetspartners.

Kompetenskrav
- Universitetsutbildning/högskoleutbildning som är relevant för tjänsten, eller som arbetsgivaren bedömer lämplig.
- Goda IT-kunskaper och förmåga att ta till sig nya system.

För att lyckas i uppdraget ser vi att du har ett lösningsfokuserat arbetssätt med fokus på resultat utifrån uppdrag samt förmåga att planera och organisera arbetet. Du leder dig själv!

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande
Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Anställningens omfattning
Tillsvidareanställning 100 %, tillträde september 2016, 1 tjänst.

Facklig information
Vision: Expedition 019-21 11 93
SACO: Expedition 019-21 30 96 

Ansökan
Örebro kommun använder sig av ett elektroniskt rekryteringssystem och vi önskar att du lämnar din ansökan via systemet. Sista ansökningsdag är 14 augusti 2016.

Ref.nr: Fö 413/2016

Välkommen med din ansökan!

Örebro kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun Örebro
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 28 juni 2016

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


16 april 2024

Avgiftshandläggare/verksamhetsutvecklare till Vård & omsorg

Avgiftshandläggare/verksamhetsutvecklare till Vård & omsorg

15 april 2024