Administrativ Support till BMW Northern Europe

Administrativ Support till BMW Northern Europe

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en Administrativ Support, till en av världens ledande tillverkare av bilar och motorcyklar – BMW Group. Vi som arbetar inom BMW Group är stolta över att kunna leverera bilar, finansiella tjänster och kundupplevelser med högsta kvalitet. Kunder över hela världen är stolta över att köra en BMW. Vill du också vara stolt? Dela din passion för administration, logistik och service!

Om rollen och dina ansvarsområden
I denna roll som Administrativ Support kommer du arbeta med administration och planering gällande reservdelar nödvändiga för BMWs tekniska aktioner. Du kommer att arbeta nära dina kollegor på kontoret i Staffanstorp, men också vara en stöttande funktion för dina kollegor på Stockholmskontoret vid planering inför lansering av tekniska aktioner samt kontakt med BMWs service partners via ticket system.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
- Planering, administrering och fördelning av reservdelar för tekniska aktioner.
- Informera återförsäljare och interna kollegor om logistikrelaterade frågor rörande tekniska aktioner.
- Utföra uppföljningar av utförandegrader och optimering av logistikflöden.
- Planera distribution av reservdelar tillsammans med BMWs lagerpartner.
- Fungera som support för BMWs återförsäljare och verkstäder kring dessa ämnen.

Teamet består av ca. 10 personer och du rapporterar till Manager Parts Logistics and Service. Detta är en bred och kommunikativ tjänst där du arbetar strukturerat och administrativt, och upprätthåller många kontaktytor både internt och externt.

Om dig vi söker
Vi söker dig som är serviceinriktad och prestigelös med en mycket god kommunikativ förmåga. Det är av största vikt att du kan prioritera och arbeta under tidvis högt tempo samt besitter förmågan att arbeta både självständigt och i grupp. Att arbeta strukturerat är en självklarhet och du är noggrann, har förmåga att planera effektivt och har lätt för att skapa struktur i komplexa processer. Har du tidigare arbetat med strukturering av logistik processer eller biladministration är detta mycket meriterande. För att trivas i rollen ser vi gärna att du är en tekniskt intresserad person med stor nyfikenhet och är en problemlösare.

För att kvalificera för rollen ser vi att du:
• Har gymnasieexamen inom eller är nyutexaminerad akademiker inom administration, marknad eller ekonomi.
• Några års erfarenhet från liknande roll inom administration.
• Har mycket god erfarenhet av avancerat arbete i MS Excel.
• Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat
• Har du kunskaper i Tyska är detta meriterande
• Har du kunskaper i ytterligare nordiska språk är detta meriterande

Intresserad?
Tjänsten är placerad på BMW:s kontor i Malmö/Staffanstorp. I denna roll arbetar du som konsult hos Jurek Recruitment & Consultning och erbjuds en visstidsanställning fram till december 2024, för rätt person finns det stor chans till förlängning. Tjänsten är på heltid och med omgående start. Letar du efter en spännande utmaning? Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos BMW; https://www.bmwgroup.jobs/nordics/en.html?abc Vi ser fram emot din ansökan som skickas in via www.jurek.se För eventuella frågor vänligen kontakta ansvarig Konsultchef Victoria Tjernström, victoria.tjernstrom@jurek.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 november 2023
  • Ansök senast: 10 december 2023

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


30 maj 2024

Handläggare till sektionen för kundcenter

Handläggare till sektionen för kundcenter

27 maj 2024

27 maj 2024