Administrativchef till Huddinge kommun

Arbetsbeskrivning

Kommun

Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.

Natur- och byggnadsförvaltningen

Förvaltningens övergripande uppdrag är att ansvara för myndighetsutövningen inom bygglov, lantmäteri och miljötillsyn och ge invånarna en effektiv och rättssäker service, att sköta driften av gator, vägar, parker och naturområden i kommunen på ett effektivt sätt. Förvaltningen präglas av ett stort driv och utvecklingsfokus där digitalisering gagnar såväl interna processer som nytta för våra uppdragsgivare och kunder.

Administrativa avdelningen

Administrativa avdelningens uppdrag är att förbereda, planera, driva och utvecklaförvaltningens övergripande lednings- och styrprocesser. På staben arbetar ett multiprofessionellt team bestående av 20 specialister inom områdena HR, kommunikation, verksamhetsplanering- och uppföljning, ekonomi och upphandling, nämndadministration, registratur och arkiv samt IT och intern service. Staben ansvarar också för utredning samt näringslivs- och säkerhetssamordning på förvaltningen.

Arbetsuppgifter

Som avdelningschef för staben arbetar du nära förvaltningsdirektören och bistår denne i förvaltningens administrativa arbete. Du ansvarar för att kommungemensamma processer inom t.ex. HR, ekonomi och IT hanteras vidare inom förvaltningen och arbetar i kommuncentrala styrgrupper inom dessa områden. Du leder och utvecklar avdelningens medarbetare, verksamhet och organisation. Stötta och coacha de 15 chefer som finns i förvaltningen inom exempelvis personal- och ledarskapsfrågor.  Du rapporterar direkt till förvaltningsdirektören och arbetar i dennes ledningsgrupp.

Övriga arbetsuppgifter:

• Driva, planera, prioritera och utveckla projekt samt processer inom avdelningens verksamhetsområden.
• Företräda Huddinge kommun i andra sammanslutningar inom verksamhetsområdet.
• Aktivt bidra till ledningsgruppsarbetet på förvaltningen.
• Aktivt arbeta för en god samordning med andra berörda verksamheter i organisationen.
• Verka för gott samarbete med andra avdelningar inom förvaltningen och se till helhetens bästa.
• Ha fokus på fortsatt arbete för utveckling av nya arbetsprocesser utifrån kommunens ambitioner kring digitalisering och förbättrad service.

Erfarenhet

För att kunna verka i denna roll på bästa sätt ser vi att du har en relevant högskoleutbildning för tjänsten, exempelvis inom HR eller administration. Du har relevant arbetserfarenhet inom verksamhetsområdet och erfarenhet av att arbeta med styrning av centrala processer i en politiskt styrd verksamhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda andra ledare och av att aktivt medverka i ledningsgruppsarbete.

Som person är du strukturerad och kan planera, organisera samt prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du leder och motiverar dina medarbetare genom att skapa förutsättningar för att alla ska uppnå sina mål. Att skapa engagemang och delaktighet är en självklarhet för dig och du är trygg och stabil i både dig själv och i ditt ledarskap.

Som chef och medarbetare är det också viktigt att du kan levandegöra och agera i linje med vår värdegrund:

Driv. Vi har en vilja att utvecklas och skapa goda resultat för kunden. Vi är proaktiva & tar initiativ.

Omtanke. Vi hjälper varandra. Vi visar att vi bryr oss.

Mod. Vi vågar fatta och stå för gemensamma beslut. Vi är tydliga och sakliga.

Mångfald. Vi respekterar varandra. Vi ser värdet i olikhet.

Din ansökan

Sista ansökningsdagen är 19-02-15. Jurek Rekrytering & Bemanning behandlar intresseanmälningar löpande och kommer efter sista anmälningsdag presentera utvalda kandidater till Huddinge kommun. Har du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck på tel.nr 073-70 771 70 alternativt via mail: maria.vonsterneck@jurek.se

Fackliga representanter nås via växeln: tel:08-535 300 00

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Interim e-handelschef sökes till kommun i Stockholm

Interim e-handelschef sökes till kommun i Stockholm

5 april 2024

Affärsområdeschef inom Belysning

Affärsområdeschef inom Belysning

26 mars 2024