Administrativt ledningsstöd - Område Integration

Arbetsbeskrivning

Visstidsantällning på heltid under ett år, med möjlighet till förlängning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Område Integration är organiserat inom Socialförvaltningen och består av kommunens två flyktingmottagande enheter; Integrationsservice och Ung integration. Integrationsservice ansvarar för mottagande av nyanlända flyktingfamiljer och vuxna med uppehållstillstånd samt har en rådande och stödjande funktion för övriga invandrare. Ung integration ansvarar för ensamkommande asylsökande barn och deras omvårdnad och boende. Området leds av områdeschef tillsammans med fyra teamchefer. Till områdesledning finns även ett antal stödfunktioner knutna, däribland administrativt ledningsstöd.

Som administrativt ledningsstöd har Du ett självständigt arbete där flexibilitet och förmåga att förstå sammanhang är viktiga egenskaper. Bemötande och tillgänglighet är viktigt. Arbetsbelastning såväl som arbetsuppgifter kan variera inom vida ramar. Vi söker dig som är noggrann, ansvarstagande, flexibel och du måste också kunna lösa uppgifter som hamnar mellan stolarna inom området.

Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär varierande arbetsuppgifter med bl a;
- ekonomi, hantering av fakturor och internfakturering
- granskning av schablonlistor, administrera och samordna återsökbara kostnader
- registrera och rapportera antal mottagna samt beläggning, uttag av statistik m.m.
- utveckling av administrativa system och arbetsmetoder/rutiner

Även andra uppgifter förekommer utifrån verksamhetens behov.

Kvalifikationer
Administrativ utbildning (med fördel högskoleinriktning, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig) och/eller gedigen administrativ erfarenhet. Du har mycket god datorvana, god kunskap i Office-paketet, speciellt Excel och det är meriterande om du är förtrogen med arbete i datasystemen: Inköp och Faktura, Economa och Viva samt bekant med användande av olika webbtjänster. Det är önskvärt att du har kännedom om Socialtjänstens verksamhet, i synnerhet frågor som rör flyktingmottagande och verksamhet för ensamkommande barn. Du har kunskaper inom ekonomihantering.

Som person är du positiv, flexibel och ansvarsfull. Du ser vikten av att vara serviceinriktad och har lätt för att samarbeta. Du tar ansvar, är noggrann samt kan arbeta självständigt och strukturerat. Du har förmåga att se helheten i arbetet, samtidigt som du har öga för detaljer i olika arbetsmoment. Du kan hålla i många frågor samtidigt och har förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ÖSTERSUNDS KOMMUN ÖSTERSUND
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Publicerat: 4 november 2013

Liknande jobb


19 april 2024

24 april 2024

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

24 april 2024