Administrativt stöd på Socialförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något. Socialförvaltningen är indelad i fyra verksamhetsområden: Vuxen, Barn/ Unga och Familj, Gemensamma Resurser och Ensamkommande barn och unga.

Tjänsten som administrativt stöd är en visstidsanställning på 12 månader, med 100% sysselsättningsgrad, med möjlighet till förlängning. Tjänsten är fördelad mellan Mottagningen och Familjerättsenheten vilket innebär att man tillhör två team.

ARBETSUPPGIFTER
Som administrativt stöd kommer du att ingå i två arbetslag tillsammans med socialsekreterare och chefer.

Arbetet innehåller bland annat:
- ansvar för när-arkiv och akter
- skriva protokoll
- registreringar
- bokningar, tex. möten och rum
- beställningar
- sköta posten
- lämna ut handlingar

Du har ett nära samarbete med kolleger i andra delar av vår organisation. Du kommer tillsammans med dina kollegor att utveckla arbetssätt och metoder som skapar nytta och effektivitet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

- eftergymnasial utbildning inom administration, ekonomi, beteendevetenskap eller juridik.

- god servicekänsla, stor flexibilitet och prestigelöshet

- lätt för att samarbeta och sprida arbetsglädje

- lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och kan arbeta med deadlines

Erfarenhet av administrativt arbete i offentlig verksamhet är en merit.



ÖVRIGT
Som anställd i Helsingborgs stad får du subventionerad friskvård och andra förmåner via vår förmånsportal Fördel Helsingborg. Det finns även tillgång till gymlokal på arbetsplatsen med träningsmaskiner, bastu, ljusterapirum, massagestol m.m.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tf Enhetschef Jessica Granquist
042-10 65 51
Tf Enhetschef Maria Lind
042-107355
Enhetschef Anne Larsson
042-10 59 33
Biträdande enhetschef Kristina Lembke
042-10 67 87
DYNAMIS
042-106418/106449
Enhetschef Pia Hansson
042-10 34 98
Bitr. Enhetschef Petra Nilsson
042-10 46 63
Bitr. Enhetschef Susanne Johansson
042-10 73 56
Bitr. Enhetschef Sigbritt Arwidson
042-10 44 86
Enhetschef Lisbeth Davidsson
042-10 65 34

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad, SOCIALFÖRVALTNINGEN HELSINGBORG
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
  • Publicerat: 7 december 2016

Besöksadress

Järnvägsgatan 14 Helsingborg
None

Postadress

None
HELSINGBORG, 25189

Liknande jobb


16 maj 2024

Biladministratör söks

Biladministratör söks

16 maj 2024

Administratör till Planstöd

Administratör till Planstöd

15 maj 2024