Administrativt stöd, Stockholm

Administrativt stöd, Stockholm

Arbetsbeskrivning

ADMINISTRATIVT STÖD, STOCKHOLM

OM TJÄNSTEN

i denna roll kommer du primärt att arbeta som ett administrativt stöd med särskilt fokus på leverantörsregistrering och i samband med detta, i nära kontakt med leverantörer. I uppdraget ingår att säkerställa att all masterdata för leverantör är kvalitetssäkrad och användbar för hela verksamheten. Det innebär bland annat ett tätt samarbete med företagets leverantörsreskontra för att säkerställa korrekta uppgifter på leverantör. Syftet är att möjliggöra att fakturor kan betalas. Det ingår även i din roll att avlasta avdelningens konsult-avropare med enklare administrativa uppgifter i avropssystemet KeySourcing Tool.

Denna tjänst är ett konsultuppdrag på 7 månader, med planerad start 3/4. Det finns möjligheter till förlängning.



Arbetsuppgifterna kan bland annat innefatta:

- Att via telefon och mejl guida leverantörer hur de registrerar sig i inköpsportalen.

- Kvalitetskontrollera registrerade leverantörsuppgifter och föra över dessa till andra affärssystem (M3, Maximo).

- Säkerställa, uppdatera och underhålla masterdata (grunddata) för leverantör i vår kunds affärssystem.

- Utföra administrativa uppdateringar i inköpssystemet.

- Hantera andra inkommande samtal och e-post från leverantörer och interna kontakter.



OM DIG

För att passa väl in i denna roll bör du sedan tidigare ha erfarenhet av administrativt arbete och det är även till din fördel om du har ett intresse för ekonomi. Vår kund söker efter en person som har ett gott sinne för struktur och detaljer och som är noggrann i allt denne tar sig för. Är du som söker dessutom en god kommunikatör och initiativtagande kan du passa väl in i denna roll. Vidare bör du som söker ha ca 2-3 års arbetslivserfarenhet, samt besitta en god systemvana.

Krav

- Goda kunskaper i Excel och MS Office

- Talar och skriver svenska och engelska obehindrat

- Vana att arbeta med många parallella informationsflöden

- Gymnasieutbildning eller annan kompetens/erfarenhet som uppväger gymnasiekompetens

Det är för denna roll meriterande om du har ett intresse för inköps- och ekonomiarbete såsom leverantörsreskontra, samt om du har erfarenhet från arbete i M3.







ATT JOBBA PÅ JOBZONE BY JOBANDTALENT

På Jobandtalent tillhör du ett av Sveriges största-, och ett av världens snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag. Våra kunder hör till några av landets mest välkända varumärken och vi erbjuder goda möjligheter att växa och utvecklas, såväl genom att rekryteras för vidare karriär hos någon av våra kunder som internt inom Jobandtalent. Självklart är vi kollektivavtalsanslutna.

ANSÖKAN

Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan, bifoga CV och personligt brev.
Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail eller telefon.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Katarina Nevenius
070-1678514

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jobzone
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 mars 2023
  • Ansök senast: 31 augusti 2023

Besöksadress

Terminalvägen 47
None

Postadress

Terminalvägen 47
Skillingaryd, 56831

Liknande jobb


Administratör inom ekonomi till Coor

Administratör inom ekonomi till Coor

30 maj 2024

KYC/ AML-analytiker till Swedbank!

KYC/ AML-analytiker till Swedbank!

30 maj 2024

Projektassistent till Universitetsbiblioteket

30 maj 2024