Administrativt stöd till Patientsäkerhetsavdelningen

Arbetsbeskrivning

I Landstinget Blekinge och på patientsäkerhetsavdelningen arbetar vi utifrån ett helhetsperspektiv med verksamheten och patienten i fokus - för en god och säker vård.

Patientsäkerhetsavdelningen är en del i utvecklingsenheten inrymd i landstingsdirektörens stab.
På avdelningen arbetar vi förutom med patientsäkerhet även med läkemedelsfrågor, vårdhygien, smittskydd och informationssäkerhet.

Avdelningen söker nu en medicinsk sekreterare som administrativt stöd till patientsäkerhetsarbetet och hanteringen av IVO-ärenden samt till läkemedelskommittén och landstingets nystartade medicinska kommitté.

ARBETSUPPGIFTER
Huvudsakliga uppgifter är att verka i rollen som administrativt stöd åt samtliga områden ovan. Du ska expediera dagens IVO-ärenden, delta vid läkemedelskommitténs och medicinska kommitténs sammanträden samt möten med chefläkare, föra minnesanteckningar, delta i anordnandet av kurser och konferenser, administrera kallelser och anmälningar samt publicera och hantera information på intranätet och landstingets externa webbplats.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är medicinsk sekreterare och med erfarenhet av området. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet då du kommer att arbeta i flera team och där förtroendefullt samarbete och sekretess är viktigt. Arbetet ställer också höga krav på struktur och flexibilitet. Som person bör du vara noggrann, lyhörd, ha känsla för service och trivas med varierande arbetsuppgifter.
Vi ser gärna att du kan arbeta med att publicera information på såväl intranät som på landstingets externa webbplats. Datorvana är ett krav och du ska kunna hantera e-post och officeprogram. Du ska ha erfarenhet av och kunskap om landstingets journalsystem.

- Du behöver ha körkort.

- Möjlighet att genomgå kompletterande internutbildningar finns.


ÖVRIGT
Tack för att du ansöker elektroniskt via länken i denna annons. Det kvalitetssäkrar och effektiviserar rekryteringsarbetet. Fyll i din ansökan noggrant så att vi får en komplett och rättvisande bild av dig .

När du skapat ditt konto, kan du logga in och uppdatera ditt CV samt ändra i det personliga brevet. På så sätt kan du framöver söka andra tjänster inom Landstinget Blekinge.

Landstinget Blekinge har tagit ställning i val av rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Klüft Frih
0455-734038
Stefan Persson
0455-736371
Christer Olofsson
0455-731789
Gunilla Skoog
0455 - 73 40 32
Gunilla Månsson
0455 - 30 29 81
Peter Franke
0455 - 73 48 38
Camilla Olsson
0454 - 73 30 23
Ingla Blåder
0455 - 73 62 28
Avdelningschef Anders Bohlin
0455-734023
Smittskyddsläkare Rickard Eitrem
0455-734429

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget Blekinge, Landstingsdirektörens stab
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön Individuell lönesättning
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 23 februari 2015

Besöksadress

Wämö center 37185 Karlskrona
None

Postadress

KARLSKRONA
Karlskrona, 37181

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024

Medicinsk sekreterare till Medicinmottagning internmedicin i Malmö

Medicinsk sekreterare till Medicinmottagning internmedicin i Malmö

15 maj 2024