Administratör

Arbetsbeskrivning

Genom att vara en arena för kunskap, upplevelser, samtal och debatt vill vi bidra till att öka allas kunskap om vår gemensamma miljö och natur samt bidra till att påverka och förnya landets miljö- och naturvårdsarbete. Våra samlingar utgör ett fantastiskt arkiv med närmare tio miljoner föremål. Här kan du besöka utställningar på olika teman, lyssna till föredrag och delta i programaktiviteter.

Enheten för värdskap ansvarar för mottagandet av våra besökare vid museets information/reception, bokning och biljettförsäljning, butik, värdskapet i utställningarna och Cosmonova samt vid interna och externa arrangemang. På enheten arbetar upp till 15 personer dagligen. Vi söker nu dig som vill arbeta som administratör på enheten.

ARBETSUPPGIFTER
De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av schemaläggning och bemanning, sammanställning av löneunderlag, budgetuppföljningsstöd till enhetschefen och kassaansvar inklusive redovisningar. Du har daglig kontakt med tjänstgörande personal och skall vid behov även kunna rycka in på de olika arbetsområdena. Din uppgift blir även att konfigurera och administrera vårt biljett och bokningssystem. I övrigt arbetar du med löpande administrativa och operativa arbetsuppgifter på enheten.

KVALIFIKATIONER
- relevant gymnasieutbildning och yrkeserfarenhet
- kunskap och erfarenhet av bemanningsfrågor och schemahantering
- kunskap och erfarenhet av viss ekonomiadministration
- erfarenhet av Actor Biljett och Entrésystem är meriterande

Som person är du strukturerad och noggrann, har överblick och ser till hela verksamhetens behov. Du är initiativrik, prioriterar och tar ansvar för att driva dina arbetsuppgifter framåt. Stresstålighet och hög social kompetens är nödvändiga egenskaper eftersom arbetet stundtals kräver ett högt tempo. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, och har mycket god datavana särskilt inom Excel. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanne Wadeborn, enhetschef
08-519 551 88
Ann-Sofie Norén, SACO-S
08-519 540 00
Erika Ring, ST
08-519 540 00
Verksamhetsledare Martin Irestedt
08-519 540 00
Bodil Kajrup, SACO-S
08-519 540 00
Marianne Hamnede, ST

Susanne Wadeborn, enhetschef
08-519 540 00
Erik Kjellgren, ST
08-519 540 00
Michel Svensson, enhetschef
08-519 540 00
Christina Kåremo Sköldkvist, avdelningschef
08-519 540 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Naturhistoriska riksmuseets Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse, sex månaders provanställning.
  • Publicerat: 12 augusti 2013

Besöksadress

Frescativägen 40 Stockholm
None

Postadress

Box 50007
Stockholm, 10405

Liknande jobb


3 maj 2024

Administratör

Administratör

3 maj 2024