Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.




Arbetsplatsen
Räddningstjänsten i Trelleborg verkar tillsammans med Vellinge och Skurups kommun enligt avtal.

Vi är cirka 100 000 kommuninvånare inom vårt arbetsområde. Detta innebär bland annat en gemensam administration och ledningsorganisation som sköts från Trelleborg. Totalt är vi ca 130 medarbetare fördelade på en heltidsstation och åtta deltidstationer.

Under oktober år 2020 flyttar räddningstjänsten i Trelleborg till en helt nybyggd brandstation vilket bland annat ger dig möjlighet att verka på en unik arbetsplats i nya lokaler.

Vi söker nu en administratör, välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter
Som administratör på Räddningstjänsten i Trelleborgs kommun är du Räddningstjänstens ansikte utåt. Du representerar Räddningstjänsten och arbetar med att ta emot besökare och ge upplysning och service till allmänheten i olika ärenden.

Du hanterar det administrativa arbetet på Räddningstjänsten och hjälper till att stödja dina kollegor inom de olika områdena,  exempelvis förebyggandeverksamheten, HR-administration, med mera. Du kommer att ha en mycket viktig roll på Räddningstjänsten och det kommer att läggas stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har ett genuint intresse av att hålla en hög servicenivå och av att arbeta både självständigt och med andra. Du är strukturerad, noggrann men samtidigt flexibel och vill leverera med hög kvalitet.

I rollen som administratör på Räddningstjänsten i Trelleborg kommer du att bland annat

- Skicka och sammanställa kundfakturor.
- Kontera leverantörsfakturor.
- Diarieföring.
- Vara behjälplig med schemaläggning och övriga personalfrågor.
- Ansvara för att boka årliga läkarbesök till företagshälsovården.
- Post- och E-posthantering.

Övriga arbetsuppgifter kan bestå i att besvara frågor via telefon och mail som inkommer till räddningstjänsten,  samt övrigt förekommande administrativt arbete.

Kvalifikationer
.Minst 2 års arbetslivserfarenhet.
.Någon form av eftergymnasial utbildning.
.Mycket god datorvana. 
.Mycket god kommunikationsförmåga och lätt att uttrycka dig i både tal och skrift.

Meriterande om du har

.Arbetat med ekonomisystemet Raindance.
.Arbetat med Daedalos.
.Arbetat inom den offentliga sektorn.  
.Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, administration eller HR.

Arbetstid/varaktighet
Heltid/tillsvidare. 

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Kontakt
Magnus Strid: magnus.strid@trelleborg.se.
Fackliga kontakter: www.trelleborg.se/facket.

Sista ansökningsdag
2020-10-08 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.

Urval kommer att ske löpande under ansökningstiden och intervjuer enligt överenskommelse.

Vi arbetar aktivt med mångfald och jämställdhet inom räddningstjänsten. Vi ser gärna kvinnliga sökanden då vi eftersträvar en jämnare könsfördelning.

 

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kent Naterman Förvaltningschef
0410-73 33 35
Anita Bosevska
0410-73 33 36
Malin Ekblad, Säkerhetschef
0708-81 73 55
Christer Lindell, platschef,
E:post christer.lindell@trelleborg.se
Malin Ekblad, säkerhetschef
0410-73 33 55

Sammanfattning

Besöksadress

Nygatan 15
None

Postadress

Nygatan 15
Trelleborg, 23144

Liknande jobb


13 maj 2024

Ansvarstagande administratör/kontorist sökes!

13 maj 2024