Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Administrationsenheten har idag tio medarbetare och ingår i stadsbyggnadsförvaltningen. Enheten arbetar med administrativt stöd till förvaltningen. En stor del av arbetet är inriktat mot bygglovsenheten. Vid bygglovsenheten handläggs i första hand ärenden som gäller bygglov och bygganmälan samt tillsyn av hissar och ventilation. Andra delar av förvaltningen arbetar med kartor, mätning, lantmäteri, fysisk planering, markexploatering med mera. Arbetsplatsen ligger i centrala Mölndal och har nära till kollektivtrafik.



ARBETSUPPGIFTER
Huvuduppgiften är söka fram och lämna ut arkiverade bygglovshandlingar och andra dokument från avslutade bygglovsärenden. Här har du kontakt med kunderna genom epost, e-tjänst, telefon eller fysiska besök. Du räknar ut avgifter och skapar fakturaunderlag. Du kommer också att arbeta med andra arkivuppgifter som till exempel arkivering av avslutade ärenden och uppdatering av registerdata. Arbetsuppgifterna kan variera under samma dag. Arbetet sker i samarbete med bygglovsenheten och med förvaltningens arkivarie.

Exempel på arbetsuppgifter:
- Kundmottagning ta fram och lämna ut digitala eller fysiska handlingar
- Arkivhantering (arkivering, gallring, kopiering, scanning, m.m.)
- Övrigt administrationsarbete.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med administrativ utbildning och/eller flera års erfarenhet av administrativt arbete. Mycket god datorvana krävs. Några av systemen vi arbetar i är Officepaketet inklusive Outlook, ERP, ByggR och vårt intranät.
Du har en mycket god serviceförmåga. Du behöver vara noggrann, strukturerad och ha god social förmåga. Du ska ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. God kunskap i engelska är en fördel. Det är en fördel om du har erfarenhet av arbete med stadsbyggnad eller byggnadsritningar. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, till exempel kundtjänst, är också en fördel. Arbetet kräver både god samarbetsförmåga och att du kan arbeta självständigt.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Planchef Kenneth Fondén
031-315 14 20
SACO Maria Sexton
031-315 14 15
Vision Johny Hörlind
031-315 14 12
Bygglovchef Bo Rydström
031 - 315 13 92
SACO Annika Håkansson
031-27 37 01
Kartograf Karin Börjesson
031-315 13 97
Planarkitekt Ylva Ralph
031-315 14 23
Planarkitekt Elisabet Börlin
031-315 14 21
Avdelningschef Peter Holmström
031-315 14 11
Förättningslantmätare Stig Bolander
031-315 14 13

Sammanfattning

Besöksadress

Göteborgsvägen 11-17 43182 Mölndal
None

Postadress

Göteborgsvägen 11-17
Mölndal, 43182

Liknande jobb


Kontorsarbete med varierande uppgifter

Kontorsarbete med varierande uppgifter

4 juni 2024

Office manager till GarBo

Office manager till GarBo

3 juni 2024

Office manager till GarBo

Office manager till GarBo

31 maj 2024