Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

Energimyndigheten leder samhällets omställning till ett hållbart energisystem. Vår vision är Hållbar energi för alla och vi jobbar utifrån den statliga värdegrunden samt våra tre värdeord; trovärdig, modig, och helhetssyn.

Vi söker nu en administratör till enheten för Kund-och internservice.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som administratör kommer du att utföra administrativa uppgifter kopplat till myndighetens olika uppdrag och du kommer arbeta med de flesta arbetsuppgifter som finns inom enheten. I arbetet kommer du att arbeta i flera av myndighetens interna system ex, ärendehantering, Agresso, Nilex, Proceedo mm.  

Exempel på arbetsuppgifter;


• bemanna kundservice
• hantera fakturor
• ge administrativt ledningsstöd; protokoll, ärendeförteckningar, mötesbokningar
• ge administrativt stöd vid planering och genomförande av möten och event
• ge administrativt stöd i projekt; rapportering, protokoll, etc.

Din profil
Vi söker dig som har en godkänd gymnasieutbildning, gärna i kombination med en eftergymnasial utbildning inom administration. Du har aktuell och relevant erfarenhet av arbete med att ge administrativt ledningsstöd och att planera och administrera möten och event. Att ge service genom personliga möten är något du också har erfarenhet av. Har du tidigare arbetat inom offentlig sektor och har kunskap om administrativa rutiner i offentlig förvaltning är det meriterande likaså om du erfarenhet av att arbeta med processinriktade arbetssätt.

Du har god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift. Du har goda kunskaper i Officepaketet och har stor erfarenhet av att arbeta med och ge stöd i administrativa stödsystem.

Som person har du har lätt för att samarbeta, du är lyhörd, kommunikativ och har ett smidigt sätt. Du är den som tar initiativ, är lösningsorienterad och som uppnår resultat. Du är noggrann och planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt Du är serviceinriktad med ett intresse och en vilja att hjälpa andra.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Om oss
Energimyndigheten är förvaltningsmyndighet för tillförsel och användning av energi i samhället och arbetar därmed med hela energisystemet, inklusive förnybar energi, klimatinsatser, bättre teknik, trygg energiförsörjning och smartare energianvändning.

Enheten Kund- och internservice, inkluderar kundservice, administrativt stöd till chefer, administrativt stöd för projekt, planering av möten och event samt lokalförsörjning. Enheten består av 12 personer.

Övrigt
Tjänsten är placerad vid huvudkontoret i våra nya fina lokaler i centrala Eskilstuna. Här arbetar vi aktivitetsbaserat och har flexibla arbetstider som underlättar att förena arbetsliv och privatliv.

Vi sätter värde på de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten.

Varaktighet/Arbetstid
Tillsvidareanställning, heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan senast den 29 september 2022

Om du skickar din ansökan på annat sätt än genom vårt ansökningsformulär på vår hemsida - märk då din ansökan med dnr 2022-011685

Kontaktpersoner
Karina Krogh
Enhetschef
016-544 23 71

Fackliga kontaktpersoner
Mikaela Sahlin
SACO-S
016-544 20 97

Eva-Karin Magnusson
ST
016-544 21 94

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Energimyndigheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 september 2022
  • Ansök senast: 29 september 2022

Besöksadress

Kungsgatan 43
None

Postadress

Box 310
ESKILSTUNA, 63104

Liknande jobb


Regelhandläggare till process- och regelenheten

Regelhandläggare till process- och regelenheten

23 april 2024

20 april 2024

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

18 april 2024