Administratör

Arbetsbeskrivning

Örgryte-Härlanda ligger i östra delen av Göteborg och har drygt 56 000 invånare. Stadsdelsförvaltningen arbetar med service till invånarna inom förskola, skola, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg, funktionshinder, hemsjukvård samt fritid och kultur, på uppdrag av politikerna i stadsdelsnämnden. Örgryte-Härlanda stadsdelsförvaltning har cirka 3 500
anställda.

I stadsdelen skapar vi möjligheter till ett självständigt liv och förutsättningar för ett hållbart samhälle. Vi är engagerade, öppna och en del av omvärlden. Människors resurser och egen kraft är utgångspunkten i vårt arbete och delaktighet skapar ömsesidigt förtroende och trygghet.
Vi arbetar utifrån de fyra förhållningssätten: Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi tänker nytt, vi samarbetar och vi bryr oss.







ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill arbeta som administratör inom verksamhetsområdet Individ- och familjeomsorg samt funktionshinder i Örgryte-Härlanda. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp med 10 administratörer som tillhör området.

Den administrativa enheten är en stödfunktion med uppgifter som spänner över hela sektorn. Den styrs av ett flertal författningar, regler och riktlinjer. Den berör frågor som offentlighet och sekretess, rättssäkerhet och likabehandling.

Administrationen ansvarar för bl.a. avgiftshantering, uppföljning, statistik, personaladministration, och stödjer chefer och medarbetare i Göteborgs stads olika verksamhetssystem. Tillsammans vill vi utveckla en modern administrativ enhet som kännetecknas av effektiv administration med modern teknik.

Enheten ska präglas av ett kommunikativt och flexibelt arbetssätt såväl internt som externt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig. Du är kommunikativ, lyhörd och flexibel och har en förmåga att bemöta människor på bra sätt. Du har dokumenterad god servicekänsla och god samarbetsförmåga.

Arbetet kräver att du är noggrann samt bra på att arbeta systematiskt och strukturerat då arbetet innebär att du har flera arbetsuppgifter samtidigt. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och arbeta självständigt.

God datorvana är ett krav. Erfarenhet av Göteborgs administrativa system och ekonomisystem såsom Personec, Agresso, Treserva och Winst är mycket meriterande. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter inom offentlig förvaltning och då främst inom myndighetsområdet.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Stadsdelsförvaltningen Örgryte-Härlanda vill ta tillvara de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning tillför verksamheten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elisabeth Adolfsson

Elin Pellegrino
031-365 53 62
Kommunal
031-365 56 00
Johan Forsstrand
0722-434456
Anna-Mia Nilsson
031-701 55 09
Maria Jonsson

Ove Persson
0722-21 40 26
Anna Ridderstad
031-365 64 71
Natascha Radosavljevic
031-368 57 53
Mette Järvsén
031 365 63 29

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad, SDF Örgryte-Härlanda
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-10-01 Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 5 augusti 2015

Besöksadress

Köpmansgsatan 20 GÖTEBORG
None

Postadress

None
Göteborg, 40482

Liknande jobb


Handläggare vårdgaranti

Handläggare vårdgaranti

17 maj 2024

Beredskapshandläggare

Beredskapshandläggare

17 maj 2024

Civila utredare till utredningsjoursektionen, Stockholm

Civila utredare till utredningsjoursektionen, Stockholm

17 maj 2024

Administrativ handläggare

17 maj 2024