Administratör

Arbetsbeskrivning

Administratör för anpassade lösningar till Draftit

Om Draftit
På Draftit hjälper vi specialister och chefer att ligga steget före genom smarta webbverktyg. Vi sammanfattar inte bara juridik, vi sätter den i kundens sammanhang och hjälper dem att använda den.

Med oss kan kunden vara säker på att de alltid får de senaste nyheterna om sin omvärld, tätt åtföljda av vägledande material och inspirerande innehåll. Juridik med oss är okomplicerad. Det ska vara lätt att göra rätt.

Vår ledstjärna har alltid varit att lyssna på kunden och bygga lösningarna utifrån deras vardag. De arbetar med allt från HR och Lön, till Skolledning och Dataskydd. Med våra produkter sparar de tid, är förberedda och handlar korrekt.

Draftit har vuxit stabilt sedan vi startade 2004. Idag är vi 40 medarbetare som ansvarar för att våra kunder ska få en VIP-upplevelse och ligga steget före. Vi utökar vårt team varje månad för att kunna möta kundens och marknadens krav. Varmt välkommen till oss!

Om tjänsten
Draftits produktavdelning ansvarar för att Draftit har den optimala produktportföljen och produktkvaliteten för bolagets målgrupper samt ansvarar för att alla produkter är flitigt använda. Produktutvecklingen blir allt viktigare för oss och vi behöver frigöra tid från befintliga projektledare för att kunna fortsätta utveckla projekten enligt plan.

Administratören för anpassade lösningar är en nyinrättad tjänst hos Draftit och ska fungera som avlastning och stöd till befintliga projektledare inom produktavdelningen.

Några av dina arbetsuppgifter:

- Avlasta och stödja projektledarna för anpassade lösningar
- Planera och prioritera arbetet tillsammans med projektledarna
- Bygga upp produktinnehåll i EpiServer CMS
- Uppdatera produktinnehåll i EpiServer CMS

Bakgrund
För att fungera och trivas bra i rollen behöver du vara självgående och strukturerad i ditt arbetssätt, vilket innebär att du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Du har förmåga att hantera många olika arbetsuppgifter parallellt, är noggrann, ansvarsfull och har lätt att skapa nya kontakter. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska samt har goda kunskaper i Office-paketet. Erfarenhet från EpiServer eller annat CMS verktyg är meriterande. Erfarenhet eller utbildning inom HR är meriterande.

Detaljer om tjänsten
1 plats
Arbetstid 08:00-16:30
Anställningsform: Tillsvidare, heltid (6 månaders provanställning)
Lön: Fast lön
Tillträde: Augusti
Placering: Karlstad

Kontaktpersoner
Patrik Karlsson, Försäljningschef
Maria Lövedahl, Projektledarkoordinator

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DRAFTIT AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 17 maj 2016

Liknande jobb


Koordinator

Koordinator

23 december 2023

21 december 2023

19 december 2023

Swedbank söker bolånehandläggare

Swedbank söker bolånehandläggare

15 december 2023