Administratör

Arbetsbeskrivning

Majorna-Linné är Göteborgs största stadsdel med cirka 63 000 invånare och utgör en attraktiv del av staden att leva och vistas i med såväl havet som stora grönområden och ett rikt kulturutbud.

Stadsdelsförvaltningen med cirka 3400 anställda arbetar inom verksamheter som förskola, grundskola, individ- och familjeomsorg, kultur och fritid, social omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning samt hälso- och sjukvård. Det vi gör har stor betydelse för många.


ARBETSUPPGIFTER
En av förskolechefernas administratörer är studieledig och förskolechefer i ett av stadsdelens förskoleområde söker en engagerad och självständig administratör som kan ge kvalificerat administrativt stöd.
Du kommer att vara en av fem administratörer och ingå i administratörsgruppen som servar förskolechefer. Dessutom ingår du i enheten för sektorns administration, som leds av administrativ chef.
I arbetsuppgifterna ingår att ge förskoleenheter kvalificerat chefs- och medarbetarstöd i administrativa frågor i bland annat Personec, WinLas, beställning och fakturahantering i Winst och Pro capita.
Utöver stöd åt förskolecheferna ingår även övergripande arbetsuppgifter inom sektorns administration. Arbetsuppgifterna är varierande och omfattar bl a handläggning av beslut, ärendehantering, diarieföring, sammanställningar, bevakningar. Arbetsuppgifterna skiftar över tid, några kan avslutas och andra tillkomma.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot administration eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete inom förskola/skola och har ett intresse av verksamheten.
Du ska ha goda IT-kunskaper och behärska de vanligaste IT-systemen som t.ex. Officepaketet. Det är önskvärt och meriterande om du behärskar Personec, WinLas, Pro capita, Winst och det är önskvärt om du också behärskar Hjärntorget.
För att passa i rollen behöver du tycka om att ha mycket kontakt med människor och att ge snabb och god service. Du behöver kunna samarbeta, hjälpa kollegor men också arbeta självständigt. Arbetet innebär att du ofta måste göra många saker samtidigt och ibland under tidspress. Därför behöver du kunna planera och prioritera ditt arbete, vara strukturerad och kunna anpassa dig efter olika situationer. Det krävs att du är noggrann, ansvarstagande och själv driver ditt arbete framåt. Du ser inte problem som ett hinder utan som en utmaning och tar egna initiativ till att förbättra och förenkla arbetssätt och metoder.



ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Intervjuer påbörjas vecka 32.

Inför rekryteringen har vi noga övervägt våra annonseringsvägar och vill därför inte bli kontaktade av rekryterings- och annonsförsäljare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Elisabeth Ahlqvist-Johansson
031-365 82 90, 0707-61 09 79
Tf rektor t.o.m. vecka 26 Mikael Hallberg
070-785 00 90
Tf rektor fr.o.m. v 27 Rickard Öh

Områdeschef skola Jonas Fransson
031-365 81 74
Enhetschef Kulturskolan City Pia Ask
031 3658017
Rektor Annette Frisk

Kommunikationschef Ulrika Stridvall Dahlén
031-365 86 75, 072-537 86 02
Enhetschef (v28 o v29) Anette Janson
031-3658440
Enhetschef (v30) Micael Gustafsson
031-365 93 80
Metodutvecklare Boende och Personligtstöd IFO-FH Petra Schulze
031-365 80 56

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad., SDF Majorna-Linné Göteborg
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2016-09-26 eller enligt överenskommelse., upphör: 2016-12-31 .
  • Publicerat: 18 juli 2016

Besöksadress

Kustgatan 10
None

Postadress

Box 12013
Göteborg, 40241

Liknande jobb


Administratör Veldi Borås

Administratör Veldi Borås

3 april 2024

27 mars 2024