Administratör

Arbetsbeskrivning

Social resursförvaltning erbjuder göteborgarna många olika tjänster inom det sociala området. Det gör vi som ett stöd till stadsdelarna som har det yttersta ansvaret för sina invånare. Våra verksamheter är ofta specialiserade och unika och vänder sig till alla eller stora grupper av göteborgare.
Vi arbetar med flyktingar, missbruk, hemlöshet, utsatta barn och familjer, fältarbete, funktionsnedsättning och mycket mer. Vi samordnar också " Jämlikt Göteborg" – en långsiktig satsning för social hållbarhet. Vår vision lyder: "Tillsammans har vi kraft att skapa nya möjligheter i människors liv. I ett hållbart Göteborg finns det plats för alla".



ARBETSUPPGIFTER
I höst slutar vår administratör för att ta sig an livet som pensionär. Vi söker nu en ersättare som ska stödja verksamheterna Bergsjöhöjd och Kallebäck inom område Boende och Socialjour.

Som administratör är du ett stöd till chefer och medarbetare i administrativa uppgifter. Tjänsten innebär bland annat arbete med personaladministration, fakturahantering, IT administration och telefonadministration. Du kommer att arbeta i olika IT system som används i Göteborgs Stad som Personec, TimeCare, Winst, Agresso, MS Office, etc.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har en eftergymnasial utbildning inom administration samt några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har god IT-kompetens och har lätt för att lära dig nya IT-system.
Som person är du noggrann och strukturerad, du kan hantera flera uppgifter parallellt och sätter dig lätt in i nya arbetsuppgifter. I rollen som administratör förväntas du både ta egna initiativ och att tycka om att arbeta tillsammans med andra. Uppdraget ställer krav på god förmåga att hantera olika uppgifter ibland med kort framförhållning och ibland känslig information. Det är viktigt att du har ett serviceinriktat sätt och ett bra bemötande.
Vi förutsätter att du är tydlig i kommunikation i tal och skrift och har goda IT kunskaper i bland annat Personec, TimeCare och Winst. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet


ÖVRIGT
På Social resursförvaltning arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och
hälsofrämjande. Som anställd erbjuds du ett friskvårdsbidrag och även ett flertal rabatterade aktiviteter.
I rekryteringsprocessen vill vi ta tillvara de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald kan tillföra våra verksamheter.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef, semester v 26-28, åter den 18 juli Per-Anders Olsson
031 - 367 90 28
tf enhetschef, v 26 och 27 Maria-Rosa Johansson
031-3679037
Förvaltningsdirektör Michael Ivarson
031-3679006
HR-chef Nicoline Blidberg
031-3679010
HR-specialist Bemanningsenheten Marie Kroona
031-367 93 14
Verksamhetschef (åter den 1 augusti) Ingela Johansson
031-3679105
Enhetschef Anna Ek
031-3679122
Gruppchef Socialjouren Emir Salihovic
031-367 99 34
Samordnare Tomas Magnusson
031-3679123
Enhetschef Lotta Rosander
031-367 91 90

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad., Social Resursförvaltning Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 31 augusti 2016

Besöksadress

Gårdavägen 2
None

Postadress

Box 6131
Göteborg, 40060

Liknande jobb


26 april 2024

Bemanningssamordnare till Stöd och service

Bemanningssamordnare till Stöd och service

24 april 2024

Bemanningsassistent till Bemanningsservice, Umeå

Bemanningsassistent till Bemanningsservice, Umeå

23 april 2024