Administratör

Arbetsbeskrivning

Nyckelord: administration, lön, ekonomi, kvalité

Om företaget
Heab Byggställningar AB är ett familjeföretag som etablerades 1986. Kvalitet och säkerhet var redan då nyckelord för verksamheten. Det centrala har alltid varit att se till att våra kunder kan bedriva en effektiv och säker produktion. 

Heab Byggs verksamhet är fördelad inom bygg-, industri- och anläggningssektorn. Våra regionkontor finns i Borås, Gistad (Östergötland), Stockholm och Malmö. Högt säkerhetstänkande och kontinuerlig utveckling kännetecknar företaget. Heabs montörer har yrkesbevis eller kompetensbevis och många har olika specialkompetenser som krävs för arbete inom industrin. Personalstyrkan pendlar mellan 175 och 200 årsanställda. Vid arbetstoppar och industristopp utökas den med upp till 150 underentreprenörer.

Heab Byggställningar är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertfierade.
ISO 9001:2015 (Kvalitet), ISO 14001:2015 (Miljö) och OHSAS1800:2007 (Arbetsmiljö).

Om tjänsten
Som administratör har du ansvar för det administrativa arbetet i regionen. Arbetet innebär också att vara delaktig i kvalitetsarbetet, både administrativt och praktiskt. Du stöttar Regionchefen i det dagliga arbetet. Du ingår i Heabs Admin- och Kvalitetsgrupp med ett kollektivt ansvar för utveckling och förbättring av rutiner och arbetsmetoder.

Du kommer bl a att arbeta med

• Fakturera regionens kunder
• Lönehantering, tidrapportering för den kollektivt anställda personalen i regionen
• Beställningar som t ex ID06, arbetskläder mm
• Personaladministration
• Arkivering
• Registervård
• Inköp av kontors- och förbrukningsmaterial 


Du har

• Administrativ/ekonomisk utbildning på gymnasienivå eller motsvarande
• God datorvana
• Van att arbeta med Officepaketet
• Vana att arbeta med Hogias affärssystem eller motsvarande
• Kunskap om Byggavtalet, traktamenten och resor är meriterande


Om dig
Som person trivs du med att vara spindeln i nätet. Du är ansvarsfull, engagerad och serviceinriktad i dina kontakter med kunder och medarbetare.

Tjänsten skall tillsättas omgående. Vi arbetar därför med ett löpande urval för intervjuer.

Sista ansökningsdag: 2017-06-17.

För närmare information är du välkommen att kontakta PAf Rekrytering:  Ann-Sofie Larsson: 0730-389927 eller via mail: ann-sofie.larsson@pafrekrytering.se

Varmt välkommen med din ansökan. 

  

 

Ann-Sofie Larsson
Rekryteringskonsult
Tel.: 073-038 99 27
ann-sofie.larsson@pafrekrytering.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PAf Rekrytering AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 1 -
  • Publicerat: 17 maj 2017

Besöksadress

Skeppsbron 5-6
None

Postadress

Karlavägen 5, 6 tr
Stockholm, 11424

Liknande jobb


Vi söker en Säljkoordinator

Vi söker en Säljkoordinator

21 mars 2024

Kundmottagare/ administratör

Kundmottagare/ administratör

22 mars 2024

Personal till vår administration

Personal till vår administration

15 mars 2024