Administratör

Arbetsbeskrivning

I Lysekils kommun arbetar ca 1300 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb – vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över.  Vårt jobb är att ge de 14 000 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.


Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På livetilysekil.se (se filmen här) får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut. 


Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.




Beskrivning
Lysekilshemmet är ett särskilt boende bestående av fem enheter.

Här bor det 73 personer som har behov av vård- och omsorg dygnet runt. Vår nuvarande administratör kommer att gå vidare till annan verksamhet och nu söker vi en ersättare, är du rätt person för oss?

Vi söker en person som stimuleras av att arbeta med ständiga förbättringar och som vill bidra till verksamhetens utveckling. År 2020 blir spännande och roligt med nytt arbetssätt då Lysekils kommun startar en bemanningsenhet samt att vi står inför nybyggnation av särskilt boende inför hösten. 

Arbetsuppgifter
Du behöver ha förståelse för verksamheten och ha förmåga att arbeta utifrån ett helhetsperspektiv. Metodiskt och strukturerat arbetssätt med fokus på detaljer är andra viktiga delar som du ska behärska. Rollen som administratör/samordnare inom särskilt boende innebär att bistå enhetschef i att göra inköp, beställningar, fakturahantering, medverka vid rekrytering, schemaläggning, uppdatera rutiner, sammanställningar, bokningar m.m.

Du kan komma medverka vid utveckling och samordning av arbetsprocesser, ärendeflöden och strukturer.

Kvalifikationer
För att du ska vara aktuell för ovanstående tjänst ska du ha erfarenhet som administratör/samordnare samt gärna erfarenhet inom vård- och omsorgsyrket.

Vidare krävs att du har mycket goda kunskaper om schemaläggning samt god kunskap om ekonomifrågor och statistik.

Det ekonomiska perspektivet ska prägla allt arbete som utförs och är därmed övergripande. Metodiskt och strukturerat arbetssätt med fokus på detaljer är andra skallkrav som ska uppfyllas.

Du har förmåga att samarbeta och kommunicera med omsorgstagare, närstående samt kollegor och har ett professionellt förhållningssätt. Som administratör/samordnare är du ofta den som har kontakterna utåt i vår verksamhet vilket kräver ett gott bemötande, lyhördhet och empatisk förmåga. Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter, ska kunna arbeta självständigt men det krävs också att du är en god lagspelare.

Du har lätt för att anpassa dig vid snabba förändringar och kan hantera stressen som det innebär. Du ska kunna fatta snabba beslut, ska kunna genomföra dem och stå fast vid dem. Du har en positiv attityd till arbetet och handlar i enlighet med fattade beslut. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska språket och kan formulera dig väl i tal och skrift.

Extra meriterande om du har goda kunskaper i Heroma, Magna Cura/Combine, behärskar de verksamhetssystem som används i Lysekils kommun samt att du har viss kunskap i arbetsrätt. Stor vikt läggs också vid personlig lämplighet. 



Välkommen med din ansökan! 

Villkor 
Intervjuer kan komma att ske fortlöpande under ansökningstiden. 





Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.


 Innebär ditt nya arbete en flytt för dig och din partner?


Vi hjälper medflyttare till nytt arbete i ny livsmiljö. Hjälpen handlar främst om att stötta din medflyttare till nytt arbete eller studier. Det kan även handla om andra frågor som är viktiga i samband med en flytt, till exempel boende, barnomsorg, fritidsaktiviteter och andra nätverk.


Vill du veta mer om vad medflyttarservice kan hjälpa dig med är du välkommen att kontakta agneta@medflyttarservice.se , mobil 072-7331343. Ta gärna en titt på hemsidan för medflyttarservice på adress medflyttarservice.se för mer information.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Ann-christine Hermansson
0506-18234
Samordnare Veronica Ekberg
0506-18286
Kommunal Karin Arvidsson
0506-180 00
Socialchef Per-Ola Hedberg
0506-18152
Samordnare/Socialsekreterare Tomas Törnqvist
0506-18164
Vision Åsa Fröjdendahl
0506-180 00
Vision Åsa Fröjdendahl
0506-18150
Enhetschef Maria Klahr
0506-18133
Enhetschef Clary Starck
0506- 181 97 0725-124 568
Vårdförbundet Angelica Niklasson
0706-172 174

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård och omsorg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 januari 2020
  • Ansök senast: 24 februari 2020

Besöksadress

Klockaregatan 6
Töreboda

Postadress

Box 83
Töreboda, 54522

Liknande jobb


Administratör med fokus på bemanning

Administratör med fokus på bemanning

2 maj 2024

27 april 2024

26 april 2024