OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. På vägen dit ska mycket hända. Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, landsbygden, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. Varbergs kommun har drygt 60 000 invånare och en stadig befolkningstillväxt. Kommunen står inför flera spännande satsningar där bostäder, kommunikation och fritidsaktiviteter är i fokus. I dag är cirka 4 500 anställda och nu behöver vi fler medarbetare för att kunna förverkliga visionens verksamhetsidé. Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar.
Socialförvaltningen erbjuder ett självständigt och omväxlande arbete inom vård och omsorg där du kan arbeta på varierande tider.
Arbetar du med vård och omsorg i Varbergs kommun så är du i en organisation där vi sätter människors behov av hjälp i centrum. Det handlar också om att bemöta alla med respekt. Kvalitet inom socialt arbete betyder att vi levererar omsorg och service som motsvarar den enskildes behov. Vi arbetar utifrån ett rehabiliterande synsätt där vi i alla led fokuserar på de resurser och den vitalitet som finns hos varje människa.
Vi finns i lokaler på promenadavstånd från järnvägsstationen/centrum. Varbergs kommun har ett eget gym där du kan träna gratis, friskvårdsbidrag och erbjuder semesterväxling samt förmånligt avtal för Hallandstrafikens årskort.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en administratör till Uppdragsavdelningen, äldre. Uppdragsavdelningen är en del av Socialförvaltningen och är lokaliserad i ”Monarkhuset”. I gruppen arbetar omsorgshandläggare, bosamordnare, bostadsanpassare, vårdplanerare och utvecklingsledare och vi är totalt ca 30 personer. Hos oss erbjuds du ett omväxlande och stimulerande arbete.
Arbetsuppgifterna består av att stötta chef, utvecklingsledare och handläggare i administrativa delar.
För att du skall kunna trivas och lyckas med ditt arbete hos oss så behöver du vara noggrann, serviceinriktad och ha förmåga att själv upparbeta struktur i ditt arbete. Du trivs i servicerollen och klarar av att ha många bollar i luften samtidigt.
KVALIFIKATIONER
Vi vill att du skall ha utbildning inom administration alternativt lång erfarenhet av administrativt arbete. Du behöver ha god datavana och lätt för att lära dig nya datasystem och liknande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Körkort är ett krav
Vi ser det som mycket meriterande om du kan procapita och att du har erfarenhet av planering av verksamhet, gärna inom hemtjänsten.
Viktiga personliga egenskaper är att du kan arbeta självständigt, att du är noggrann men också att kunna lyfta blicken och förstå helheten, förstå flödet mellan beställning, utförande och uppföljning.
ÖVRIGT
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Hedlund
Ann-Charlotte Lundegård
0340-888 22
Anette Eliasson
0340-88764
Enhetschef Carin Hedebrant
0340-886 90
Vision
0340-887 75
Enhetschef Mia Netzén
SSR Helene Andreasson
0340-887 51
VISION
exp. 0340-887 26
Enhetschef Karin Fahlman
0340-881 22
Enhetschef Johan Klingborg
0340-887 98