Administratör av digitala hjälpmedel inom socialförvaltningen

Administratör av digitala hjälpmedel inom socialförvaltningen

Arbetsbeskrivning

I Svenljunga har vi den lilla kommunens fördelar; Nära till varandra, till idéerna och till besluten. Vi som arbetar här gör det för att vi vill ge bästa möjliga service till våra medborgare. Som arbetsgivare värnar vi om din livskvalitet. Det är viktigt att du som anställd trivs och mår bra. Därför satsar vi på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och uppmuntrar ditt engagemang. Vi värdesätter din unika kunskap och erfarenhet och ser gärna att du som anställd är delaktig i utvecklingsarbetet av våra verksamheter.

Hos oss är vi stolta över vår kommun och vårt arbete. Svenljunga kommun - vi erbjuder det godaste livet!

ARBETSUPPGIFTER
Ökad digitalisering i socialförvaltningens verksamheter ställer ökade kunskapskrav på de som installerar och hanterar dessa produkter. För att möta behoven i socialförvaltningens verksamheter finns en organisation för administration av digitala hjälpmedel och teknik. Även behovet av att introducera nya medarbetare i det dagliga användandet av olika verksamhetssystem är stort.

Exempel på arbetsuppgifter och verksamhetssystem som ingår i att hantera i tjänsten:
* Installation av trygghetslarm i ordinärt boende med tillhörande administration
* Användarstöd och support ut mot verksamheternas personal i hantering av system och teknik. Såsom Combine utförare, Phoniro nyckelfria lås och läkemedelsskåp, telefoner, DORO trygghetslarm, personallarm och andra digitala hjälpmedel som förekommer i verksamheten
* Upprättande, revidering och implementering av rutiner och guider inom området
* Samarbete med systemförvaltare, IT-enhet och flera leverantörer
* Samverka och kommunicera med brukare, närstående, omsorgsutredare, legitimerad personal, enhetschefer, omsorgspersonal samt arbetsgruppen för E-hälsa och välfärdsteknik.


KVALIFIKATIONER
Du ska ha ett intresse och fallenhet för teknik och digitala lösningar samt kunskap i att hantera de system för digital teknik som finns i socialförvaltningen idag.
Vi ser att du som söker ska kunna arbeta självständigt.
Du ska ha förmåga att pedagogiskt visa och handleda omsorgspersonal hur verksamhetssystem, hjälpmedel och teknik ska användas.
Körkort är ett krav.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet till tjänsten.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetschef Stefan Augustsson
0325 18000
Facklig företrädare når du via kommunens växel
0325-57 60 00 eller 0325-180 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svenljunga kommun, Administration, SOC
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 november 2021
  • Ansök senast: 23 november 2021

Besöksadress

Boråsvägen 13 SVENLJUNGA
None

Postadress

None
Svenljunga, 51280

Liknande jobb


3 maj 2024

Administratör

Administratör

3 maj 2024