Administratör begravningsverksamheten

Administratör begravningsverksamheten

Arbetsbeskrivning

Administratör begravningsverksamheten 100 % till Nyköpings församling, Kyrkogårdsenheten
Brinner du för administration och service? Gillar du ordning och reda? Kom till oss!
Kyrkogårdsenheten ansvarar för 4 kyrkogårdar, församlingens grönytor och krematoriet. Vi är ca 30 medarbetare under högsäsong. Vi ansvarar för myndighetsutövningen inom begravningsverksamheten.
Vi erbjuder nu en tjänst som administratör på 100% med placering på Nya kyrkogården i Nyköping.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Som administratör på Kyrkogårdsenheten ansvarar du - i samarbete med dina kollegor - för det administrativa arbetet på Kyrkogårdsenheten. I arbetsuppgifterna ingår bland annat mottagande och registrering av gravvårdsansökningar och gravrättsinnehavsanmälningar. Kontakt med allmänhet, begravningsbyråer och gravrättsinnehavare samt bokningar och utskick av diverse handlingar tillhör vardagen. Vi arbetar framför allt i verksamhetssystemet Aveny.
Kvalifikationer
· För tjänsten relevant utbildning eller dokumenterad erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
· Grundläggande kunskaper i Officepaketet
· God svenska i tal och skrift
· Pedagogisk förmåga
· Erfarenhet av arbete i Aveny och/eller inom myndighetsutövning är meriterande
Personlig profil
· Du har en god förmåga i att planera, organisera och administrera verksamhet samt en förmåga att se helhet och utvecklingspotential.
· Du är serviceinriktad, lösningsfokuserad och flexibel och har lätt att samarbeta med andra.
· Du är kommunikativ och skapar förtroende.
· Du är nyfiken och har en positiv grundsyn.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav.
Vad får du av oss
· Du får relevanta utbildningar
· Du får ett omväxlande och utmanande arbete
· Du får en arbetsplats med mycket hjärta och värdighet i vackra omgivningar
· Du får trevliga kollegor
· Du får ett generöst friskvårdsbidrag
Arbetstid, lön
Heltid, dagtid. Viss helgtjänstgöring vid särskilda högtider ingår. Tillträde efter överenskommelse. Individuell lönesättning, månadslön.
Är detta något för dig? Tveka inte - ansök redan idag!
Sista ansökningsdag är 2022-12-14. Ansökan ska innehålla meritförteckning och en personpresentation där du motiverar varför du är lämplig för tjänsten.
Märk din ansökan med ”Administratör begravningsverksamheten” och skicka den till nykoping.ansokan@svenskakyrkan.se.
Upplysningar om tjänsten besvaras av Kyrkogårdschef Anna Hesselgren tel 0155-75117, e-post: anna.hesselgren@svenskakyrkan.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kyrkogårdsexpeditionen Trosa
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 november 2022
  • Ansök senast: 14 december 2022

Postadress

Friluftsvägen 2
Trosa, 61934

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023