OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med sitt natursköna läge i norra Bohuslän är hela Strömstad kommun en attraktiv plats att bo på, både hela och delar av året. Här finns Sveriges första marina nationalpark med naturupplevelser i världsklass. Kommunen växer och har idag 13 000 invånare. Med våra delårsboende är vi mångdubbelt fler under stora delar av året. Hållbarhet är en utgångspunkt för allt utvecklingsarbete. Strömstads näringsliv har under det senaste decenniet präglats av stark tillväxt och stadsmiljön är levande året runt. Välkommen till Bohusläns mest internationella småstad!
Kommunens Miljö- och byggförvaltning har en central roll i samhällsutvecklingen och ansvarar för myndighetsutövning inom området.
För att möta framtidens behov behöver den administrativa avdelningen inom förvaltningen stärkas på byggsidan.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en administratör som vill vara med att vidareutveckla vår redan väl fungerande bygglovverksamhet. Just nu utvecklar vi vårt arbetssätt och förbereder för en övergång mot ett mer digitalt arbetssätt. Det gör att vi vi ifrågasätter hur vi hittills gjort och söker nya arbetsbesparande digitala lösningar t.ex. digitala bygglovansökningar.
Tjänsten innebär diarieföring, arkivering samt expediering av beslut mm.
Som administratör jobbar du i ett kompetent team där du även kommer du vara ett av våra ansikten utåt i kontakter med allmänheten och bygglovsökande. I tjänsten ingår att vid behov vara backup åt vår kommunvägledare och ta emot besökare i vårt kommuncenter.
Vi söker dig som är nyfiken, social, engagerad, utvecklingsorienterad och lösningsfokuserad.
KVALIFIKATIONER
Du ska ha minst en gymnasial utbildning i botten, gärna kompletterad med någon form av administrativt inriktad utbildning tex. registratorsutbildning.
Du har stor datavana och tycker det är jätteroligt, att arbeta med administrativa uppgifter och kundservice.
Du har arbetslivserfarenhet av att arbeta med:
• Administrativa uppgifter, gärna i en offentlig verksamhet.
• Administrativa system och program som tex. Vision eller EDP Byggreda eller likvärdigt diariesystem/dokumenthanteringssystem.
• Kundservice och bemötande av kunder.
Du är:
• Bra på att prioritera, strukturera upp och ta ansvar för ditt arbete.
• Van vid och kan hantera stressiga situationer på ett bra sätt.
• Utvecklingsorienterad och ser förbättringsområden och möjligheter till effektivisering.
• Social, positiv och vill bidra till att alla trivs på arbetet.
• Kundfokuserad med känsla för god service och gott bemötande.
• Bra på att kommunicera på svenska både muntligt och skriftligt, då arbetet innebär mycket texthantering, kontakt med allmänheten och övriga intressenter.
Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet!
ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Förvaltningschef Michael Olsson
0526-19370
Administrativ chef Marita Lindhav
0526-192 45