Administratör - Customer Operation Excellence till Haulotte Scandinavia

Administratör - Customer Operation Excellence till Haulotte Scandinavia

Arbetsbeskrivning

Haulotte Scandinavia AB startades 2001 och är ett dotterbolag till Haulotte Group, som är Europas ledande tillverkare av arbetsplattformar för arbete på hög höjd. Haulotte Scandinavia AB marknadsför och säljer Haulotteprogrammet samt tillhandahåller en god eftermarknadsservice via eget varumärke Haulotte Service, som omfattar alla tjänster som erbjuds efter försäljning. Ett kundnära samarbete genom lokal representation både gällande försäljning och lagerhållning av maskiner samt reservdelslager, service och underhåll, teknisk support, garantistöd och utbildning.

Haulotte Group är ledande inom sitt område och har verksamhet i hela världen. Huvudkontoret ligger i Frankrike och det svenska kontoret är beläget i nya och fräscha lokaler i Landvetter där även verkstad och reservdelslager finns. Läs mer på haulotte.se

Vi söker nu en Administratör/Customer Operation Excellence med inriktning mot maskinlogistik för en spännande och mångsidig roll i en dynamisk arbetsmiljö där du kommer att vara en centralfigur i att stötta vår Customer Operation-avdelning med administrativa uppgifter.

Beskrivning av rollen:

Som en viktig del av vårt Customer Operation-team kommer du inte bara att vara en administrativ stöttepelare utan också en nyckelperson i att säkerställa enastående kundupplevelser. Du kommer att vara hjärtat i vårt samarbete med kunderna, från första kontakt till leverans och därefter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Övervaka och administrera inköpsorder och orderbekräftelser för att säkerställa smidiga leveranser.

- Proaktivt hantera vår inköpsstock och lokala lager för att säkerställa att maskinleveranser sker i tid och enligt plan.

- Bygg långsiktiga relationer med kunder genom att vara deras främsta kontaktpunkt och stöd inom maskinlogistik.

- Ansvara för att koordinera och säkerställa effektiva transporter av maskiner.

- Tillhandahålla korrekt dokumentation före och efter maskinleverans.

- Hålla utrustnings- och kunddatabasen uppdaterad.

- Ge kontinuerligt stöd och expertis åt både vårt säljteam och våra kunder för att säkerställa deras framgång.

- Ge råd om och utbilda kunder och kollegor i Haulotte-universumet (MyHaulotte, Sherpal).

- Proaktivt kontakta kunder för att identifiera potentiella behov och säkerställa en hög nivå av kundnöjdhet, samtidigt som du effektivt koordinerar åtgärder för att uppfylla deras förväntningar.

Kvalifikationer
Arbetet som Administratör/Customer Operation Excellence hos oss är en spännande möjlighet för dig som har minst ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och med fördel från en teknisk miljö. Vi tror att du har en gymnasieutbildning alternativt yrkeshögskola inom t ex administration, ekonomi eller försäljning.

Du är van att arbeta med fokus på god service, koordinering, logistik och kommunikation. God IT-/datorvana och erfarenhet av att ha jobbat i något affärssystem (vi använder M3 och Salesforce). Du är bekväm med program som inkluderas i Microsoft 365 samt har goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal så väl som skrift.

Dina personliga egenskaper
Vi tror att du är en positiv och nyfiken person med starka kommunikations-färdigheter och förmåga att samarbeta. Teknik är något som intresserar dig och som tillsammans med din noggrannhet och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt kommer att vara till stor nytta i den här rollen. Att trivas i en internationell miljö och vara bekväm med att arbeta med människor från olika kulturer är avgörande.

Vi erbjuder
På Haulotte får du möjligheten att utvecklas i en stimulerande miljö med ett erfaret och stöttande team. Våra nya, moderna och välbelägna lokaler vid Landvetter flygplats ger dig också en bekväm arbetsmiljö. Dessutom erbjuder vi goda utvecklingsmöjligheter och en trevlig arbetsplats där vi värdesätter samarbete och glädje.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Haulotte med Ingenio. Önskas ytterligare information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Kajsa Littorin 0730-84 12 70 alternativt kajsa.littorin@ingenio.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

COO Hendrik Palm
0735-180532
Senior Partner Matthias Wennerström
+46735180530

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ingenio Consulting Group AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 mars 2024
  • Ansök senast: 18 augusti 2024

Besöksadress

Åvägen 24
GÖTEBORG

Postadress

None
GÖTEBORG, 41251

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023