Administratör, ekonomi och diarieföring - Trafikförvaltningen

Administratör, ekonomi och diarieföring - Trafikförvaltningen

Arbetsbeskrivning

#jobbjustnu
Beskrivning
Vill du vara med och göra skillnad hos oss och våra kunder?
Vi söker en erfaren administratör inom ekonomi och diarieföring för att delta i vår kunds investeringsprojekt "Tvärbanan Kistagrenen".
Projektet syftar till att utveckla och förbättra kollektivtrafiken i Stockholmsregionen genom att bygga en ny sträcka av Tvärbanan.
Som administratör kommer du att spela en viktig roll i att säkerställa projektets framgång genom att utföra ekonomiadministrativa uppgifter och hantera dokumentation.
Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
Hantera ekonomiadministrativa arbetsuppgifter för entreprenad på löpande räkning, inklusive betalningsuppföljning och dokumentation
Assistera projektcontroller med att upprätta bokföringsordrar, protokoll och ekonomirapporter
Ansvara för dokumenthantering och diarieföring, inklusive korrekt märkning och efterlevnad av dokumenthanteringsrutiner

Placering
Arbetet kommer huvudsakligen att utföras på kundens kontor i Rissne. Dagar och arbetstider kommer att anpassas efter behov i organisationen och efter kundens godkännande. För närvarande finns möjlighet till viss arbete på distans.
Startdatum
2023-08-01
Utbildning och erfarenheter
Högskole/universitetsutbildning med ekonomisk inriktning (minst 3år)
Relevant erfarenhet av ekonomiadministration och diarieföring (minst 1 år)
Minst 1 års erfarenhet av ekonomiuppföljning av entreprenader på löpande räkning. Med en projektbudget som överskrider 100MSEK
Arbetat med fakturering i fakturasystem (t.ex. Agresso) minst 1 år
God kunskap om betalningsuppföljning och dokumentation
Förmåga att upprätta bokföringsordrar och hantera ekonomirapporter
Erfarenhet av dokumenthantering och kunskap om dokumenthanteringsrutiner
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Personliga egenskaper
Självgående och noggrann med god ordningssinne
Bra samarbetsförmåga och social kompetens
Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ
God problemlösningsförmåga och analytiskt tänkande
Sunt förnuft och förmåga att prioritera uppgifter

Anställningsform
Vi tillämpar prov/visstidsanställning med goda möjligheter till fast anställning som konsult hos oss på Addima.
Ansökan
Ansökan skall innehålla: CV/resume i wordformat eller pdf samt motivering (cover letter) varför du är rätt person för jobbet.
Skriv på svenska.
När du skickar in din ansökan till Addima godkänner och samtycker du att Addima bearbetar och lagrar personuppgifter enligt vår dataskyddspolicy.
Fördelar
Som konsult hos oss har du en unik möjlighet att utveckla din kompetens och bygga ditt CV och en utvecklande karriär genom uppdrag hos våra kunder. Läs mer om oss på www.addima.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Magnusson
08-736 28 47
Sophia Blåvall
08-686 16 25
Erika Flodström
08-686 1822
Åsa Sönnergaard

Sophia Blåvall

Sophia Blåvall

Katarina Thomasson
08-736 11 26
Jannica Chinos

Matts Henriksson

Jannica Chinos
070-7863674

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trafikförvaltningen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 juni 2023
  • Ansök senast: 30 juli 2023

Besöksadress

Lindhagensgatan 100
None

Postadress

11218
0180, 11218

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024