Administratör för bokföring, personal och löner m.m. i Visma

Administratör för bokföring, personal och löner m.m. i Visma

Arbetsbeskrivning

Om kundföretaget
Kesam är en leverantör av ytbehandlingstjänster med fabriker i Bollnäs och Arbrå.
Vi är för närvarande 27 anställda och huvudkontoret ligger i Bollnäs.

Dina arbetsuppgifter
Arbetet innebär att administrera uppgifter inom ekonomi- och personalområdet. Primärt hantera löpande bokföring och kund- och leverantörsfakturor samt fakturering och hantering av in- och utbetalningar. Vidare ansvarar du för kontroller av bland annat skattekonto, skattedeklaration och energiskatt. Du hanterar företagets löneadministration. Även avstämningar och samarbete med kund- och leverantörsreskontran samt ansvara för rapportering av statistik och enkäter till SCB.

Utöver det kommer arbetet innefatta följande delar:
- Uppdatering av leveransplan; inkommande/utgående gods
- Personaladministration; anställningsavtal, uppdatering av schema, rapportering till myndigheter och fackförbund mm.
- Posthantering
- Miljörapport, uppdatering av säkerhetsdatablad
- Arkivering
- Skriva nyhetsbrev och andra dokument enligt önskemål från ledningen
- Beställning av förbruknings- och kontorsmaterial

Du kommer arbeta i olika system bl.a. Visma Administration 500 och Visma Anläggningsregister, Visma Lön, Office-paketet (Excel och Word), Monitor för attestering av stämplingar, schemaarbete m.m. Tillsammans med dina kollegor utgör du en viktig funktion för att skapa ett effektivt och välfungerande företag.

Din profil
Vi söker dig som tycker om att arbeta med ovanstående arbetsuppgifter och har följande meriter:

- Gymnasieutbildning, inriktning mot ekonomi.
- Tidigare arbetslivserfarenhet av motsvarande ekonomi- och administrationsarbete.
- Erfarenhet av systemen Visma och Monitor.
- Goda kunskaper i Office-paketet. (framförallt word och excel)
- Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skift

Som person har du en förmåga att självständigt driva dina processer vidare, samtidigt som du ber om hjälp när det behövs. Du är noggrann och trivs att arbeta mot mål och har en hög kvalitetsmedvetenhet, samt lägger stor vikt vid att leva upp till dessa. Du samarbetar med andra och därigenom bidrar till ett gott arbetsklimat samt en god arbetsmiljö.

Övrig information
Uppdraget är ett längre vikariat för en föräldraledighet och därför tidsbestämt. Gärna start i maj/juni 2020 till beräknat slutdatum 31 juli 2021. Du blir anställd av Konsultia och arbetar som uthyrd konsult hos Kesam Indusrilackering AB.

Sök jobbet via denna annons och vid frågor kontaktas Kjell Wikström, kjell@konsultia.se.

Om oss
Konsultia är specialister på personaluthyrning och rekrytering till Norrlands industri- och logistikföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Andreas Widmark

Martin Ene

Andreas Widmark
072-517 26 12
Martin Ene

Andreas Widmark
0725172612
Andreas Widmark
072-5172612
Hakan Mol

Andreas Widmark
072-5172612
Hakan Mol
072-5172614
Martina Hallberg
070-517 26 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Konsultia AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 april 2020
  • Ansök senast: 31 maj 2020

Besöksadress

Järnvägsallén 3, Umeå
None

Postadress

Järnvägsallén 3
Umeå, 90328

Liknande jobb


Redovisningsansvarig till Profura AB

17 maj 2024

Junior redovisningsekonom sökes!

Junior redovisningsekonom sökes!

17 maj 2024

Ekonom inom redovisning

Ekonom inom redovisning

16 maj 2024