Administratör för givarrelationer

Administratör för givarrelationer

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av kundtjänst, administration eller serviceärenden via telefon och vill använda dina kunskaper för att barns drömmar ska få liv?
Erikshjälpen är inne i en spännande utvecklingsfas där Kommunikation- och insamlingsavdelningen behöver utökas med en erfaren administratör till teamet för Givarrelationer. Avdelningens uppdrag är bland annat att kommunicera och samla in medel till Erikshjälpens projekt, för barns rättigheter i Sverige och världen.
Tillsammans med dina kollegor i teamet är du ansiktet utåt och kommer att vara den första kontakten mot givare, företag eller andra som önskar komma i kontakt med Erikshjälpen.
Arbetsuppgifter
Som administratör i teamet Givarrelationer kommer du bland annat att arbeta med gåvohantering. Du administrerar, hanterar och levererar service till både interna och externa parter. Du håller daglig kontakt med företag, kunder och leverantörer. Du är Erikshjälpens första telefonkontakt in i organisationen. Du administrerar och registrerar gåvor i våra system samt serviceärenden via telefon och e-post. I arbetet ingår också registervård och övrig administration.
Du kommer arbeta nära övriga team för att säkerställa att strategin för insamling når sina mål. Du är delaktig i arbetet med givarprocesser och givarvård och är ett administrativt stöd för avdelningens övriga team.
Vem söker vi?
Vi tror att du har minst ett par års erfarenhet av att arbeta med kundtjänst, ekonomi, administration eller i liknande roller där kundkontakten har varit viktig. Vi söker dig som tycker det är roligt med administration, hantera siffror och ge god kundvård. Administrativ utbildning är meriterande, liksom kunskap eller erfarenhet av arbete med kund- eller CRM-system.
Som person är du strukturerad, noggrann och förtroendegivande i kund- och givarmöten. Du har goda kunskaper i Officepaketet. Du är lösningsorienterad och självgående, med en hög känsla för service. För att trivas i rollen behöver du också vara flexibel och kunna rycka in där det behövs, samt vilja arbeta i nära samarbete med dina kollegor i teamet.
Vi erbjuder dig
Som anställd hos oss erbjuder vi dig att vara en del i en verksamhet som står upp för barns rättigheter i Sverige och i världen. Vi ser positivt på mångfald ur alla aspekter och välkomnar sökande med varierande erfarenhet och bakgrund. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du delar Erikshjälpens värdegrund. Givetvis har du ett intresse för vårt arbete med barns rättigheter. Som anställd hos oss kommer du att göra skillnad!
Låter det spännande?
Välkommen med din ansökan, innehållande CV och personligt brev, senast den 30 januari till: ansokan@erikshjalpen.se
Märk ansökan med ”Administratör givarrelationer”.
Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med 6 månaders provanställning. Placeringsort är Huskvarna. Tillträde snarast eller efter överenskommelse. Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta kommunikation- och insamlingschef Annica Ekberg, 070-211 15 45, annica.ekberg@erikshjalpen.se eller teamledare Helena Häggqvist, 010-405 23 60, helena.haggqvist@erikshjalpen.se

Erikshjälpen är en barnrättsorganisation som arbetar för att barn som lever i fattigdom och utsatthet ska få ett bättre liv, både nu och i framtiden. Erikshjälpen arbetar i fem regioner runt om i världen, samt i Sverige, för barns rätt till utbildning och fritid, hälsa samt trygghet och skydd. Arbetet sker utifrån barnkonventionen, tillsammans med lokala partnerorganisationer. Erikshjälpen driver även opinions- och påverkansarbete för att främja barns rättigheter. Inom Erikshjälpen finns Sveriges ledande second hand-verksamhet med ett 60-tal butiker och ett växande nätverk av samarbetspartners. Överskottet från butikerna används för sociala och humanitära insatser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Butikschef David Åström
073-941 63 87
Butikschef Ann-Marie Andersson
0709-373327
Verkställande chef Tomas Bjöersdorff
070-2744140
Regionchef Cathrine Kylesten
0725-17 77 40
Styrelseordförande Lars Johansson
0708 - 211 331
Regionchef Kersti Danielsson
0709-37 33 24
Områdeschef Oliver Boij
0765-40 80 10
Butikschef Tomas Pettersson
0768-60 26 60
Butikschef Conny Johansson
0706-434 093
Regionchef Cathrine Kylesten
072 517 77 40

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Erikshjälpen Second Hand Huskvarna
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 januari 2022
  • Ansök senast: 30 januari 2022

Besöksadress

Datorgatan 4
Huskvarna

Postadress

Datorgatan 4
Huskvarna, 56133

Liknande jobb


Office Coordinator till Fuchs!

Office Coordinator till Fuchs!

15 maj 2024

15 maj 2024

Receptionist sökes till Centrums Trafikskola i Nyköping

Receptionist sökes till Centrums Trafikskola i Nyköping

15 maj 2024