Administratör för hantering av konsultadministration sökes!

Arbetsbeskrivning

Brinner du för att arbeta administrativt, ge service och drivs av att använda din kreativa sida att utveckla processer? Vill du ingå i ett team som hanterar konsultadministration i en internationell organisation i fordonsindustrin? Vi på Adecco erbjuder dig en spännande tjänst hos ett av våra kundföretag i Göteborg!

Om Tjänsten
I denna tjänst som konsultadministratör kommer du att arbeta hos vår kund som  är verksamma inom fordonsindustrin och är beläget på Hisingen i Göteborg.

Organisationen som du kommer arbeta i är internationellt verksam och du kommer att få kommunicera med människor från olika delar i organisationen där både engelska och svenska används i arbetet. Du kommer att ingå i ett team som stöttar övriga delar av organisationen med administration kopplad till de konsulter som företaget anlitar i sin verksamhet.

Teamets huvudsakliga ansvarsuppgifter är att:
• Ansöka om användar-ID, passerkort, accesser och behörigheter för konsulter
• Installera och godkänna tidrapporter
• Hantera order, förfrågningar och fakturor i företagets interna system
• Ta fram och utforma introduktionsprogram för nya konsulter
• Ge Stöd till chefer och konsulter
• Hantera diverse uppgifter relaterade till konsultadministration (exempelvis informationsmaterial)
• Utveckla och underhålla de administrativa processerna gällande externa konsulter

I din roll kommer du även att arbeta med att utveckla funktionen och processer kopplade till hantering av konsulter, inklusive genomförandet av en harmoniserad introduktion för nya konsulter. Utöver den grundläggande administrationen som tjänsten består av ser man gärna att varje individ i teamet fördjupar sig extra inom någon specifikt del i processen, kopplat till den erfarenhet man har sedan tidigare. På så sätt ser man att gruppen kompletteras med viktig kunskap och att varje individ får möjlighet att växa i sin roll.

Om dig
Du som brinner för att arbeta administrativt, att ge service men även drivs av att utveckla processer kommer att trivas utmärkt i rollen. Du som har några års erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter från en global internationell organisation har mycket goda förutsättningar för att lyckas bra i denna roll. Erfarenhet från fordonsindustrin är meriterande.

Då vårt kundföretag har engelska som arbetsspråk är det mycket viktigt att du känner dig bekväm med att använda såväl det som svenska i både tal som skrift. Utöver goda kunskaper i Officepaketet är det meriterande om du har arbetat i andra program, exempelvis orderhanteringsprogram.

Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet från administrativt arbete i en globalt miljö
• Flytande kunskaper i engelska, såväl tal som skrift
• Goda kunskaper i Office-paketet

Din flexibilitet och känsla för att ge service kommer att ta dig långt. Vidare är din förmåga att arbeta noggrant och systematiskt samt att förstå flöden och processer till din fördel i den här tjänsten. Du är självgående i ditt arbete, trivs med att arbeta i team och räds inte för att ta tag i det som behöver göras. Då du kan komma att hantera känslig information är det av vikt att du har hög integritet.

Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som konsultadministratör är ett löpande, långsiktigt konsultuppdrag med tillsättning och start omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev. Vi ser gärna att du skickar in dina ansökningshandlingar på engelska.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Lydén på 031-764 35 23. 

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 20 februari 2017

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


19 april 2024

24 april 2024