Administratör för omgående uppdrag

Administratör för omgående uppdrag

Arbetsbeskrivning

*
Du erbjuds, som uthyrd konsult hos Montico, en viktig roll hos en av våra kunder i Växjö kommun.
I rollen får du arbeta med administrativa tjänster inom lager och ekonomi.
Detta är ett konsultuppdrag på heltid och inledningsvis är behovet i 6 månader med start omgående.


Utgångspunkt för ditt arbete
I allt ditt arbete är det centralt att du alltid har kunden i fokus och har en affärsmässig approach. Du ska fråga dig hur det du gör uppfattas av företagets kunder och hur det du gör skapar värde för företaget för att på bästa sätt arbeta med kundfokus och affärsmässighet som mål. I din roll ingår det att jobba för en kreativ och positiv arbetsmiljö som präglas av ömsesidig respekt mellan kollegor.
Dina ansvarsområden
Som lageradministratör har du en nyckelroll som är länken mellan kund och den egna avdelningen. Du har även nära samarbete med andra avdelningar, ansvarar för att den dagliga verksamheten fungerar samt att information förs fram till berörda.
Dina arbetsuppgifter
Som lageradministratör kommer du att arbeta i en roll där de olika delarna i tjänsten består av kundkontakt både via telefon, mail samt uppföljning och allmänt kontorsarbete. En viktig del är att inspirera människor i din omgivning så att alla ska trivas.
• Hjälpa till på ordermottagningen vid behov/ innesäljare och orderadministration.
• Arbeta med att lager optimeras på bästa sätt samt uppföljning av inventering.
• Har en tät kontakt med leverantörer och återförsäljare för att upprätthålla god kommunikation och relation.
• Arbeta kontinuerligt med uppdatering av frakt, fakturor samt underlag till ekonomiavdelningen.
• Arbeta med uppföljning av restorder samt justering av beställningar.
• Hjälpa till med hantering/utförande av exportdokument.
• Ansvarar att problem som uppstår löses på ett effektivt sätt, både internt och externt.
• Samarbetar aktivt med samtliga enheter och avdelningar inom företaget i syfte att förbättra och utveckla företaget.
• Du arbetar med att verksamheten bedrivs enligt företagets riktlinjer enligt gällande handböcker och att miljö och säkerhetsarbetet följs inom ansvarsområdet.
• Goda kunskaper i Engelska både skriftligt och muntligt ingår i arbetsområdet.
• Bedriver kontinuerligt utskick och kampanjer till ÅF.
• Stötta reservdelschef med allmänt kontorsarbete och olika saker som behöver utföras.
• Du rapporterar till Reservdelschefen
Särskilda önskade kvalifikationer
Erfarenhet av att arbeta i affärssystemet Monitor
Erfarenhet av tullhantering/dokumentation

Kontaktpersoner på detta företaget

Patrik Remann

Emanuel Sahlström
0140-59 90 47
Lena Wissinger Sparv
0380-57 67 28
Eva Johansson
0140-59 90 48
Johanna Eronson
0470-78 81 84
Abbe El-saghir

Andreas Arvidsson

Johanna Eronson

Birgitta Andersson
044-300 09 03
Daniel Kepka

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Montico HR Partner AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 maj 2023
  • Ansök senast: 4 juni 2023

Besöksadress

Klubbhusgatan 13, Jönköping
None

Postadress

BOX 416
Tranås, 57325

Liknande jobb


Projektadministratör

Projektadministratör

17 maj 2024

Erfarenhet av administration? Möjligheten för dig!

Erfarenhet av administration? Möjligheten för dig!

16 maj 2024

Area Assistant

Area Assistant

16 maj 2024