OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Angered är en av Göteborgs tio stadsdelar. Här bor ungefär 50 000 personer i en miljö som är en blandning av miljonprogramsområden, småhusbebyggelse och traditionell landsbygd med storslagen natur. Angered har ett mycket aktivt föreningsliv och här bor människor med ursprung från ett hundratal olika länder, vilket ger området en spännande och internationell prägel.
Stadsdelsförvaltningen driver verksamheter inom förskola, grundskola, individ- och familjeomsorg, kultur och fritid samt social omsorg för funktionsnedsatta och äldre. Vi är 3 500 anställda i förvaltningen.
Angered har en ung befolkning och en tydlig vision om utveckling inom en mängd områden, med fokus på trygghet, folkhälsa och förbättrade resultat i skolan. Detta gör att det finns energi och dynamik i förvaltningens arbete.
Mer information om stadsdelsförvaltningar i Göteborgs Stad hittar du på www.goteborg.se
ARBETSUPPGIFTER
Vill du göra skillnad och vara delaktig i utvecklingen av en central administration?
Då har vi jobbet för dig!
Administrativa enheten är en ny enhet och bildades i mars 2016 och innebär att alla administratörer inom Individ och familjeomsorg och funktionshinder är samlade under en central enhet.
Administratörerna arbetar tillsammans och ger ett kvalificerat stöd och service till verksamheterna och är en länk till förvaltningens och stadens stödfunktioner. I arbetet ingår att vara chefsstöd och utföra administrativa arbetsuppgifter såsom personalrapportering, fakturahantering, beställningar och statistikunderlag.
Administratörerna har en viktig roll där det krävs att de är strukturerade, har god förmåga att kunna organisera, prioritera och arbeta självständigt.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna kommer att vara att arbeta i de olika verksamhetssystemen, i första hand; Personec, Winst med beställningar och leverantörsfakturor och Treserva.
KVALIFIKATIONER
Vi söker personer som har en administrativ utbildning på eftergymnasial nivå, såsom högskoleutbildning eller KY/YH gärna med erfarenhet inom Individ och Familjeomsorg.
Då arbetsuppgifterna sker i huvudsak i Personec är det ett krav att du har goda kunskaper om systemet och gärna erfarenhet av att arbeta som chefsstöd. Uppdraget ställer även krav på en god IT-kompetens vilket innebär goda färdigheter i Treserva, och vårt interna beställar/fakturahanteringssystem WINST.
Vi försöker aktivt tillvarata de kvalifikationer som en
jämn ålders- och könsfördelning samt en etnisk mångfald tillför verksamheten.
ÖVRIGT
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Du har möjlighet att få friskvårdsbidrag och tillgång till ett stort utbud av friskvård. Stadsdelen har också en cykelförmån samt förmånlig avbetalning av västtrafikkort.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att alltid ange din e-post i ansökan och att skicka in din ansökan digitalt, inte via e-post eller brev.
Kontaktpersoner på detta företaget
Inga-lill Balheden, Enhetschef
031-365 22 78
Mia-Estelle Johansson, 1:e socialsekreterare
031-365 12 07
Gulistan Sendi, Enhetschef
031-365 21 11
Liselott Svedjeland, Rektor
031 365 16 86
Ronak Larsson, Förstelärare & biträdande rektor
0702-229762
Marika Andersson, Rektor
031 - 365 20 40
Sara Holm, Speciallärare/ Tf rektor
0702353771
Magnus Carlsson, Rektor
031 365 24 82
Daniel Hallenrud, Förskolechef
Birgitta Persson, Biträdande rektor
031-365 24 51