Administratör inköp och backoffice

Arbetsbeskrivning

BGFIX är ett framgångsrikt familjeägt företag som levererar stängsel, staket och inhägnader till byggfirmor, företag och kommuner. Ledordet är kvalitet – på produkter, leverans, montering och service. I verksamheten arbetar idag ett 20-tal personer, dels i Kungsbacka och dels i Upplands-Bro utanför Stockholm. Läs mer om oss på www.bgfix.se

BGFIX söker Administratör inköp och backoffice


Vi söker ”spindeln i nätet” med siffersinne, organisationsförmåga och servicekänsla.

Rollen är en kombination av inköps- och leveransadministration, order- och backoffice support. Exempel på arbetsuppgifter: Planering av inköp och transporter (optimera fraktkostnad i förhållande till varuvärde). In- och utleveranser, lagerartiklar, bevakning, kontakt med leverantörer. Intrastat rapportering. Hantering av leverantörsfakturor och administration av offerter och kundorder. Fungera som backoffice support till kunder, montörer och säljare. Till rollen hör även diverse kontorsgöromål, svara i telefon, mm.

Vi söker dig som har arbetat i minst ett par år med administration av inköp och leveranser/logistik eller med kundsupport och order B2B och har haft leverantörskontakter. Du har siffervana - har gjort enklare kalkyler, etc. Du har gymnasiekompetens, behärskar Office-programmen, uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift samt behärskar engelska. Vi ser gärna att du har körkort och bil eller är bosatt i närheten. Det är ett plus om du har arbetat i affärssystemet Pyramid.

Som person är du snabbtänkt, organiserad, van vid att hålla många bollar i luften och kan prioritera. Både ansvars- och servicekänsla är också viktiga egenskaper. Eftersom vi är en liten arbetsplats måste du vara en ”hands-on” person som arbetar självständigt och trivs med många olika arbetsuppgifter. Är du dessutom morgonpigg kommer du att trivas hos oss!

Vi erbjuder omväxlande arbetsuppgifter i ett framgångsrikt, lönsamt familjeföretag som växer. Rollen är central för företaget - du blir spindeln i nätet. Rätt person har möjlighet att få stort ansvar, vara med och påverka och bli delaktig i företagets fortsatta framgång.

Placering
Kungsängen, Upplands-Bro kommun

Kontakt
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår rekryteringskonsult Gabriella Hedlund på Chefspoolen, tel 0709955888.

Ansökan
Urvalet sker löpande så ansök omgående, dock senast 7 november.

Välkommen med din ansökan på chefspoolen.se via ANSÖK

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Nilsson

Anders Bolin

Staffan Engberg
0768 15 45 44
Gabriella Hedlund

Lilimor Werre

Kenneth Dietz

Rekryteringskonsult Staffan Engberg
0768-15 45 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Chefspoolen i Sverige AB Malmö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid -
  • Publicerat: 19 oktober 2016

Besöksadress

STORTORGET 13 A
None

Postadress

Stortorget 13 A
Malmö, 21122

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023