Administratör inom äldreomsorg

Administratör inom äldreomsorg

Arbetsbeskrivning

Beskrivning
Omsorgsförvaltningen söker administratör till äldreomsorgen.

Tjänsten är tillsvidare på heltid.

Arbetsuppgifter
Du kommer att tjänstgöra som administratör i delar av omsorgsförvaltningens verksamhetsområden. Du är en viktig stödfunktion för våra verksamhetschefer och du behöver därmed vara tillmötesgående och uppmärksam i ditt bemötande. Du kan arbeta professionellt och serviceinriktat i en händelsestyrdverksamhet samtidigt som du har fokus på att dagliga arbetet flyter på. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära; 

- Bistå enhetschefer med service kopplat till personal- och löneadministration.
- Administration kring anställningar, frånvaro och arbetsförändringar.
- Faktura- och schemahantering.
- Vara expert i schemasystemet.
- Sedvanliga administrativa uppgifter.

Kvalifikationer
Utbildning på lägst gymnasienivå inom kontor, ekonomi, administration eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig.  Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Tjänsten kräver att du har dokumenterad erfarenhet och god kunskap inom personaladministration, schemaläggning samt viss fakturahantering. Tjänsten kräver även att du har en hög digital kompetens. Erfarenheter av IT stöd som Personec, Time care/Multiaccess, Time Pool, Proceedo och Microsoft Office är meriterande. Som en del i rekryteringen kommer ovanstående kompetenser testas.

Som person är du lyhörd och van att samarbeta med många olika intressenter och tycker om att ha många uppgifter på gång samtidigt. Du ska ha lätt för att strukturera, prioritera och är ordningsam i ditt arbete. Utöver det har du en god förmåga att ta egna initiativ, du kan prioritera och ta beslut samt har en hög digital kompetens. 

Villkor
Du är välkommen med frågor till Camilla Nyberg 0525-18323. Fackliga företrädare nås på telefon 0525-18000. Vi vill ha din skriftliga ansökan med meritförteckning och betyg senast 2024-03-22. Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Eftersom det i tjänsten ingår att vara på olika arbetsplatser i kommunen är körkort ett krav. 

Välkommen till Tanums kommun - den vidsträckta kommunen vid havet! Tanums kommun är till ytan Bohusläns största kommun med små kända kustsamhällen som Grebbestad, Fjällbacka och Hamburgsund. Tanum ligger strategiskt ca 1,5 h bilväg från Göteborg och Oslo. Tanums kommun är kommunens största arbetsgivare med fler än 1300 medarbetare fördelat på flera hundra olika yrkesroller. Tillsammans ger vi god service och skapar bra dagar för Tanumsborna. Hos oss får du jobba med sånt som är viktigt på riktigt. Vi är livskvalitet.
Läs mer om hur det är att bo och verka i Tanum.
https://www.nykommun.se/kommun/tanum/


Kommunens värdeord - förtroende, ansvar, respekt och omtanke - beskriver vårt förhållningssätt och syftar till att skapa kvalitet i varje möte. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. Som medarbetare erbjuds du friskvårdsbidrag, personalstödsprogram, kompetensutveckling och hälsofrämjande aktiviteter av olika slag.
https://www.tanum.se/naringslivarbete/arbetsmarknad/ledigajobbikommunen/formanerochmojligheterforanstallda.4.2cfe40f718529bcf8d191c9.html

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med annons- och bemanningsföretag i rekryteringen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kjell Gustavsson, Avdelningschef
0511-32522 alt. 070-621 74 10
Rose-Marie Nylund, Vision
0511-32576 alt. 070-202 35 44
Mikael Frisell, Ledarna
0511-32816 alt. 070-265 43 13
Åsa Holmberg, Vårdförbundet
0511-32816 alt. 0702-654313
Kjell Gustavsson, Avdelningschef (sem v31-34)
0511-32522 alt. 070-621 74 10
Johanna Ekblom, Personalkonsult (sem v29-32)
0511-32647 alt. 0721 60 33 47
Anette Svensson Nordlander, Avdelningschef
0511-32651 (Sem v 29-32)

Sammanfattning

Besöksadress

Viktoriagatan 2 A
None

Postadress

Viktoriagatan 2 A
Skara, 53288

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024