Administratör inom ekonomi

Arbetsbeskrivning

Intraservice levererar interna tjänster till Göteborgs Stads olika verksamheter inom exempelvis välfärds-, utbildnings- och HR-området samt IT.
Utveckling, drift och support ingår som delar i många av våra tjänster. Vi är idag cirka 450 anställda. Läs mer om oss på www.goteborg.se/intraservice


ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och bidra till fortsatt utveckling av service och stöd kring stadens ekonomitjänster?
Vill du ha hela Göteborgs Stad som ditt arbetsfält?
Har du hög service som ett av dina ledord? Då kan du vara rätt person för denna administrativa tjänst placerad på enheten Ekonomi.

Ekonomienheten ansvarar för kund- och leverantörsreskontratjänsten för ca 35 förvaltningar och bolag inom Göteborgs Stad. Våra kollegor och samarbetspartners är stadens chefer, ekonomer, administratörer, leverantörer samt invånarna i Göteborg.
Vårt mål är att ge och uppfattas som ett professionellt stöd inom ekonomitjänsterna.
På enheten arbetar drygt 20 personer.

Din huvudsakliga arbetsuppgift blir att delta i arbetet med stadens levreskontraprocess. Det innebär att du tillsammans med de övriga medarbetarna inom levreskontragruppen ansvarar för de olika arbetsmoment som ingår. I arbetsuppgifterna ingår även support till stadens ekonomiavdelningar samt stadens kunder.

För att du ska trivas hos oss måste du gilla snabba tempoväxlingar, ha ett flexibelt arbetssätt och ”hugga i” där det behövs.



KVALIFIKATIONER
Du ska lägst ha gymnasieutbildning inom ekonomi och gärna någon form av påbyggnadsutbildning i form av yrkeshögskola eller andra högre studier.
Ett absolut krav är att du ska ha dokumenterad erfarenhet från att ha arbetat med levreskontraprocessens olika delar i en medelstor till stor organisation. Erfarenhet från Redsofts skanningsystem Invoice är extra meriterande likaså erfarenhet av Göteborgs Stads inköps- och fakturasystem Winst samt ekonomisystemet Agresso. Att du har god kännedom om Göteborgs Stad och dess verksamheter ser vi som fördel.
Arbetsinnehållet kan förändras över tid beroende på kommande behov och din kompetensprofil.

Vi söker en person som är noggrann, trygg & stabil samt själv tar ansvar och kan organisera och prioritera sitt arbete så att det blir utfört i rätt tid och med rätt kvalitet. Du tar initiativ när det behövs och samarbetar lyhört med kollegor i gruppen, inom den egna förvaltningen och med våra kollegor i staden.
Att möta människor såväl via telefon som via skriftliga ärenden gör du på ett självklart och naturligt sätt.

Du är en glad och lättsam person som ser möjligheter i utveckling och förändring.
Du har lätt för att uttrycka dig väl när du talar och skriver.

Som medarbetare på intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt:
vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.

På intraservice arbetar du i en verksamhet som kontinuerligt utvecklas och förändras. Hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner. Sedan flera år tillbaka är Intraservice är en miljödiplomerad arbetsplats.

Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet




ÖVRIGT
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Ur detta rekryteringsunderlag kan vi vid behov även rekrytera ett vikariat t.o.m. 2016-02-29.
Vi kommer att påbörja rekryteringen i slutet av augusti när vi är fullt bemannade efter semestrarna.
Birgitta Andersson enhetschef, finns tillgänglig via e-post för information och kontakt under tiden 27 juli - 7augusti.
Vår fackliga företrädare för Vision Thina Lejon, finns tillgänglig under tiden 3 – 7 aug augusti.
Vi har i samband med denna rekrytering gjort vårt val av kanaler och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Verksamhetschef Charlotte Höije
031-3678295
SACO Katrin Pålsson
031-367 81 65
Vision Markus Leonsson
031-367 83 02
Enhetschef Anna Ringqvist
031-3678432
Vision Diana Frisk
031-367 83 64
SACO Ann Utterbrink
031-367 84 08
Eva Bergvall chefsrekryteringskonsult
031-368 04 56
Enhetschef Anette Andreasson
031-367 82 67
SACO Katrin Pålsson
031-3678165
Pensionskonsult Pia Henström Björkman

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad, Intraservice
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast.
  • Publicerat: 24 juli 2015

Besöksadress

40482 Göteborg
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024