Administratör inom försäkring

Administratör inom försäkring

Arbetsbeskrivning

Brinner du för administration och kundservice och vill utvecklas inom försäkring för offentlig verksamhet? Nu söker vi en strukturerad och engagerad administratör inom SAK-försäkring till vårt kontor i Solna.

Du kommer att arbeta med administration och support inom en mängd olika försäkringslösningar för våra offentliga kunder. I den administrativa processen arbetar du nära förmedlarna i teamet, våra kunder och de försäkringsbolag som står bakom produkterna.

Vi är ett trevligt team med en god sammanhållning och en positiv och lösningsfokuserad atmosfär.

Vi söker dig som är strukturerad, driven och som har ett stort kundfokus. Du trivs i din roll som administratör och har en vilja att självständigt organisera, ta tag i och slutföra dina arbetsuppgifter. Du har ett positivt förhållningssätt, ett stort ordningssinne och gillar att ha många bollar i luften samtidigt.

- Erfarenhet av arbete inom administration
- Är ansvarsfull, proaktiv och noggrann
- Är effektiv med sinne för detaljer
- Är van med att arbeta i Excel och Outlook

Kunskap och erfarenhet inom försäkring är en fördel, men inget krav. Ännu viktigare är din inställning och att du är hängiven, driven samt har den rätta sociala förmågan och verkligen vill lära.

Varmt välkommen med din ansökan!

Placering: Gustav III:s boulevard 46, Solna

Tjänstgöringsgrad: Heltid
Tillträdesdatum: Snarast, efter överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2022-03-20
Kontaktperson: Dennis Fernholm, chef Offentlig verksamhet, 070-101 61 05

Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter.

Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden.

Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt.

Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar.

Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas.

Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Söderberg & Partners
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 februari 2022
  • Ansök senast: 20 mars 2022

Besöksadress

Box 7785 10396 STOCKHOLM
None

Postadress

Box 7785
STOCKHOLM, 10396

Liknande jobb


Inkassohandläggare till finansbranschen!

Inkassohandläggare till finansbranschen!

27 maj 2024

27 maj 2024