OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Huvudsakliga arbetsuppgifter Samordna och utveckla företagets ledningssystem för kvalitet, miljö- och arbetsmiljö i ett integrerat verksamhetssystem i samråd med Kvalitetschef och EHS-koordinator. Administratör Ledningssystem arbetar vidare med - Upprätthållandet av dokumentation för det integrerade ledningssystemet samt att publicera denna på intranätet. - Att löpande granska kvalitetsledningssystemet angående lämplighet. - Att tillsammans med processansvariga förbättra processer och arbetsmetoder samt att vid behov utveckla nya processer. - Att driva processutvecklingsprojekt inom kvalitetsområdet. - Att deltaga i globaliseringen av ledningssystemet och dess processer. - Planering och genomförande av intern revision av det integrerade ledningssystemet. (ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001, ATEX och MID.) - Administration och uppföljning av revisionsavvikelser. - Sammanställning av revisionsstatistik - Utbildning och fortbildning av internrevisorer. - Att ge service i ledningssystemfrågor inom företaget. - Utbilda/fortbilda personal angående kvalitetsledningssystemet Erfarenhet, krav - Högskoleingenjör eller motsvarande relevant utbildning/erfarenhet. - Några års erfarenhet av administration av Kvalitetssystem inom tillverkningsindustrin. - ISO 9001, internrevisornivå. Erfarenhet av ISO 14001 och OHSAS 18001. - Gärna Lean Champion och / eller SixSigma Black Belt. - Mycket goda kunskaper i Officepaketet. - Flytande engelska och svenska i tal och skrift. - God samarbets- och organisationsförmåga. Skall kunna kommunicera effektivt med alla nivåer inom företaget och vara en självgående problemlösare.