Administratör Mark & Exploatering

Administratör Mark & Exploatering

Arbetsbeskrivning

LULEÅ + VÄRLDENS FRAMTID + MIDNATTSLJUS + SKÄRGÅRD + NÄRHET + KARRIÄR + UNIVERSITETSSTAD + VÄRLDSARV + DRÖMARBETE + TRYGGHET + GRÖN INDUSTRI + LIVSPUSSEL + NATUR + KULTUR + NÖJESLIV + SPÄNNANDE JOBB + SPELA ROLL + DU

Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med ungefär 7 000 medarbetare. Alla våra 300 yrken har något gemensamt; vi har stor betydelse, vi gör skillnad och vi skapar värde och livskvalitet för kommunens 78 500 invånare. Med andra ord så spelar vi en viktig roll. Varje dag, året om, för Luleå. Vill du också spela roll?

Sektion Exploatering ansvarar för kommunens markinnehav innebärande både markförvaltning och frågor kring exploatering av nya områden. Inom det befintliga markbeståndet har kommunen ca 1400 tomträtter, ca 860 arrenden och en rad olika upplåtelser. Kommunen har även en tomtkö för småhus med idag ca 1350 personer. Vi ansvarar också för exploateringsprojekt inom kommunens mark för utvecklande av nya bostads- och verksamhetsområden. På sektionen arbetar mark- och exploateringsingenjörer och projektledare samt skogsförvaltare och en administratör. Vi behöver nu utöka sektionen med ytterligare en administratör.

Arbetsuppgifter
Som markadministratör inom Sektion Exploatering ansvarar du självständigt tillsammans med en kollega för all hantering och kontakt kring fakturering, omprövning, överlåtelser och friköp av tomträtter. För arrenden arbetar du tillsammans med mark- och exploateringsingenjörer med fakturering, överlåtelser och omprövning. Du svarar på frågor och ger service och information till medborgare inom området. Du ansvar även för kommunens tomtkö innebärande fakturering och hantering av kön samt fördelning av nya småhustomter vid exploatering av nya bostadsområden.

Vid sidan av dina uppgifter kring tomträtter, arrende och tomtkön kommer du att utgöra ett administrativt stöd till sektionschef, mark- och exploateringsingenjörer och projektledare med frågor kring tex. beställning, fakturering, utbetalningar, diarieföring samt samordnare av verksamhetens administrativa frågor.

Din profil
Vi söker dig med minst gymnasieexamen. Du är noggrann, strukturerad, kvalitetsmedveten, ansvarsfull och självständig. Du tycker om att utveckla rutiner och arbetssätt och du är bra på att samarbeta med andra.

Det är meriterande om du har erfarenhet från administrativt arbete kopplade till mark och fastigheter, samhällsplanering eller juridik då ditt arbete till stor del utgår från dessa områden.

Då arbetet innebär många interna och externa kontakter är det av stor vikt att du har ett serviceinriktat förhållningssätt. Du ska behärska de grundläggande programmen i Microsoft Office och ha lätt för att lära dig nya datasystem.
Goda kunskaper i det svenska språket, i både tal och skrift är en förutsättning för arbetet.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Erfarenhet av kvalificerad service och administrativt stöd inom samhällsbyggnad i offentlig förvaltning är meriterande

Den här rekryteringsprocessen hanteras av StudentConsulting, vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Robin Bozan via e-post: robin.bozan@studentconsulting.com

Facklig företrädare: Vision, nås genom kommunens växel 0920–453000

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Isabelle Karlsson
+46101224623
Emilia Johansson
+46101224597
Fredrik Åberg
+46101224864
Eleonor Åkerlund
+46101224638
Kristoffer Göthberg
+46101224670
Elin Wiberg Lif
+46101224569
Ida Holmer
+46101224433
Joel Rydström
+46101224243
Joanna Melander
+46101224629
Pontus Geijer
+46101224584

Sammanfattning

  • Arbetsplats: StudentConsulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 maj 2023
  • Ansök senast: 5 juni 2023

Besöksadress

Murarevägen 30
None

Postadress

Murarevägen 30
FALKENBERG, 31136

Liknande jobb


Kontorsassistenter sökes

Kontorsassistenter sökes

3 juni 2024

Kontorsvärd till vårt Stockholmskontor

Kontorsvärd till vårt Stockholmskontor

3 juni 2024

31 maj 2024

Facility Manager

29 maj 2024