Administratör med ekonomikunskaper rekryteras till SKL

Arbetsbeskrivning

Ekonomiadministratör
Är du en administratör med ekonomierfarenhet som trivs i en omväxlande roll? Skulle du vilja vara en del av en unik och samhällsviktig verksamhet? SKL söker nu en administratör till avdelningen för arbetsgivarpolitik som består av tre sektioner och stab med administrativt team, i vilken denna tjänst ingår. Nu söker vi en administratör för ett föräldravikariat och tillsammans med dig bildar vi ett team med fyra kollegor och en gruppchef som stöttar ca 60 kollegor på avdelningen.

Uppdraget i denna roll är att arbeta ur ett processperspektiv med ständig förbättring. Vi arbetar lösningsfokuserat och serviceinriktat med kundfokus. Våra interna kunder är avdelningens handläggare och chefer, och våra externa kunder är förbundets medlemmar.

Som medarbetare i det administrativa teamet arbetar du tillsammans med dina kollegor med egna processansvar och daglig löpande administration kring tex ärendehantering, avtalsrörelse, kurser- och konferenser, politiska beslut, projektadministration, medlemsrådgivning och intern ekonomi. Tillsammans bedriver vi ett kontinuerligt förbättringsarbete.

Arbetet är uppdelat så att varje medarbetare i teamet är ansvarig för hantering och utveckling av en eller flera administrativa processer. Dina ansvarsområden kommer att omfatta ansvar eller delansvar för processer samt ekonomiadministration, som tex kund- och leverantörsfakturor samt viss uppföljning.

I dina arbetsuppgifter ingår, förutom dina särskilda ansvarsområden, att stötta handläggare och chefer i deras dagliga frågor om de administrativa IT-systemen. Andra uppgifter kan vara övrig löpande daglig administration som teamet hanterar gemensamt.

Uppdragsgivare: SKL
Ort: Stockholm

Vem söker vi?
Vi söker dig som är gymnasieekonom eller motsvarande och har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Om du tidigare har jobbat med ärendehantering är det meriterande. Du har goda kunskaper i Officepaketet och god förståelse för olika administrativa system.

Vi tänker oss att du har erfarenhet av och trivs med att ge stöd och service. Du har en förmåga att strukturera ditt arbete och säkerställa att uppgifter slutförs. För att trivas hos oss har du lätt för att skapa goda relationer och bidra till gruppen med konstruktiva idéer. Du är nyfiken på IT och ser möjligheterna i ett digitaliserat arbetssätt. Kunskaper om kommunal och landstingsverksamhet eller erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation är meriterande. Om du tidigare har arbetat med systematiskt förbättringsarbete är det positivt. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Om du har frågor kring tjänsten kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Anna Grundin på anna.grundin@dfindfinance.se. Sista ansökningsdag är 30 april men urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din intresseanmälan via www.dfindfinance.se. Fackliga företrädare: Gill Wingbo, Vision, 08-452 76 89 och Kerstin Blom Bokliden, SACO, 08-452 7860

Företagspresentation
Sveriges Kommuner och Landsting (SKL) är en arbetsgivar- och intresseorganisation för kommuner, landsting och regioner i Sverige. Vi driver våra medlemmars intressen och erbjuder dem stöd och service. SKL sitter i ljusa och trevliga lokaler vid Slussen. Totalt har SKL ca 450 anställda.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Hård

Kajsa Hård

Hanna Henriksson

Linda Målberg

Maria Brisheim

rikard ivert

Fredrik Sjöberg
070-3489996
Helene Werme

Hanna Bulldra

Jessica Ehrling

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dfind Finance
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 12 april 2017

Besöksadress

Östra Hamngatan 23, 41110 GÖTEBORG
None

Postadress

Östra Hamngatan 23
GÖTEBORG, 41110

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024