Administratör med inriktning inköp och ekonomi

Administratör med inriktning inköp och ekonomi

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och samordnar det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som bland annat avser miljö- och naturvård, landsbygd, samhällsplanering, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration och kulturmiljö. Vi arbetar aktivt för länets utveckling och samordnar olika samhällssektorer. I vårt arbete värnar vi om rättssäkerhet, öppenhet, likabehandling och god service. Länsstyrelsen i Hallands län har sitt kontor i centrala Halmstad och vi är idag ca. 230 anställda. För mer information se vår webbplats, www.lansstyrelsen.se/halland.

Tjänsten är organisatoriskt placerad vid enheten för verksamhetsstöd som består av drygt 30 medarbetare som arbetar med ekonomi, personal, juridik, inköp, diarium och arkiv samt intern service. Enheten ansvarar även för områdena dataskydd, informationssäkerhet och säkerhet. Du kommer att ingå i arbetsgruppen ekonomi och upphandling där dina närmaste medarbetare är ekonomichef, redovisningsansvarig, ekonom och upphandlare. I gruppen tar ni gemensamt ansvar för ert uppdrag.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer fördela din tid mellan inköps- och ekonomirelaterade arbetsuppgifter. Inom inköpsområdet kommer du att stödja verksamheten kring inköpsfrågor, dvs. tillse att verksamheten följer gällande avtal, regelverk och rutiner. Du kommer att genomföra beställningar, offertförfrågningar samt genomföra avrop och förnyad konkurrensutsättning mot statliga ramavtal. I tjänsten ingår administration kring bland annat förlängningar av avtal, av befintliga underlag och arbetsrutiner. Inom ekonomiområdet kommer dina arbetsuppgifter vara inom kund- och leverantörsreskontra, exempelvis hantering av fakturor, in- och utbetalningar, e-handel, avstämning av balanskonton.

I tjänsten ingår även att ge stöd och support till chefer och handläggare inom ditt ansvarsområde. Du kommer vara en viktig del i arbetsgruppens kontakter med kunder/leverantörer och myndighetens medarbetare, det är en fortlöpande samverkan med interna och externa kontakter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• genomförd gymnasieutbildning,
• minst 5 års erfarenhet av administrativt arbete, inom ekonomi- och/eller inköpsområdet
• mycket god datorvana och erfarenhet av att arbeta i olika typer av IT-baserade verktyg, till exempel Microsoft Officepaketet, specifikt Excel

Meriterande med:
• arbete inom offentlig verksamhet
• arbete med ekonomisystemet Unit4
• arbete med upphandlingssystemet Mercell Tendsign

För att vara framgångsrik i arbetet tror vi att du trivs i en roll som kräver god serviceförmåga och att du kan ge en god avvägd service i förhållande till vad som krävs av verksamheten. Du har god samarbetsförmåga, utvecklar relationer och delar med dig av din kunskap. Du är noggrann, strukturerad, kan se detaljer i arbetet och säkerställer att allt blir rätt utfört. Du kan själv se vad som behöver göras och arbetar fokuserat för att nå resultat.

Du kan anpassa dig efter situationer och förändringar, du är förändringsbenägen, initiativtagande, resultatorienterad och kommunikativ. Du ser dig själv som en naturlig lagspelare och delar gärna med dig av dina kunskaper för att arbeta mot gemensamma mål tillsammans med dina kollegor. Du bidrar med förbättring/förändringsförslag för att utveckla arbetsplatsen.

Vi kan erbjuda:
• En spännande arbetsplats med bred kompetens
• En möjlighet att bidra till viktiga samhällsuppdrag
• Ett riktigt härligt team som stöttar, hjälper och utvecklar varandra

Vi vet att mångfald berikar och söker dig som kan komplettera vårt team med din kompetens, erfarenhet och personlighet.

Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande. Ansökan till tjänsten görs via Offentliga Jobb.

Vi har aktivt valt media för annonsering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.

Länsstyrelsen tillämpar sex månaders provanställning för denna anställning.

ÖVRIGT
Tjänsten är säkerhetsklassad och vi genomför en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen innan tjänsten tillträdes.
Information om hur vi hanterar dina personuppgifter hittar du på www.lansstyrelsen.se/dataskydd.

Kontaktpersoner på detta företaget

chefsjurist Peter Jupén
010 - 224 30 00
personalutvecklare Magnus Ericson
010 - 224 30 00

Sammanfattning

Besöksadress

30186 Halmstad
None

Postadress

Slottsgatan 2
HALMSTAD, 30186

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023