Administratör med IT-inriktning

Administratör med IT-inriktning

Arbetsbeskrivning

Ekobrottsmyndigheten är en myndighet med specialister som bedriver en heltäckande brottsbekämpning genom att förebygga, upptäcka, avbryta, utreda och lagföra ekonomiska brott. På myndigheten arbetar cirka 650 medarbetare med olika kompetenser såsom åklagare, poliser, ekobrottsutredare, administratörer och andra specialister. Alla kompetenser och yrkesroller är samlade under samma tak och vi arbetar tillsammans för att bidra till ökad trygghet och minskad ekonomisk brottslighet.

Vill du bli en av oss och delta i bekämpningen av den ekonomiska brottsligheten? Vi söker nu en strukturerad och serviceinriktad administratör med IT-inriktning till Ekobrottsmyndigheten i Umeå. Hos oss får du möjlighet att tillsammans med engagerade och kvalificerade kollegor vara med och bidra till att förebygga och bekämpa ekonomisk brottslighet samtidigt som du får goda möjligheter till egen utveckling.

Arbetsplats Ekobrottskammaren i Umeå bedriver ekobrottsbekämpning i de fyra nordligaste länen. Vid Ekobrottsmyndigheten i Umeå bedrivs verksamheten vid en ekobrottskammare och en polisoperativ enhet. Kammaren i Umeå har även en enhet i Sundsvall samt en nationell mängdbrottsenhet. Vi utökar nu ekobrottskammaren i Umeå med en administratör med IT-inriktning.



Arbetsuppgifter Du är ett administrativt stöd till kammarledning, åklagare och utredare samt övrig personal. Det innebär att du får arbeta i myndighetens olika verksamhetsstöd, hantera ärenden och utföra allmänna kontorsuppgifter. I arbetet ingår bl.a. att göra slagningar i register, lägga upp nya ärenden, rekvisition av utdrag och handlingar samt viss beredning av ärenden. Vidare kan du som administratör bli knuten till något av kammarens större ärenden och därmed utföra administrativa arbetsuppgifter inom ärendet. Du kommer att hantera kammarens tekniska support och infrastruktur och vara kontaktperson gentemot myndighetens Digitaliseringsenhet. Där ingår bl.a. installation, felsökning och konfigurering av datorer, system, telefoner och skrivare. Du blir också kontakten utåt i många sammanhang och ger god service till allmänheten, myndigheter och andra inom rättsväsendet– främst via telefon och e-post. Du kommer ingå i ett team administratörer som arbetar nära tillsammans med gemensamt ansvar för arbetsuppgifter och vid behov stöttar varandra.


Kvalifikationer Vi söker dig som har:

Gymnasieutbildning eller motsvarande förvärvad kunskap och erfarenhet
Minst två års erfarenhet av administrativt arbete under de senaste fem åren inom för myndigheten relevant område
Goda allmänna datorkunskaper och goda kunskaper inom Microsoft Office-programmen, såsom Word, Excel och PowerPoint
Goda kunskaper i svenska, såväl i tal som i skrift
Det är meriterande om du utöver ovan även har:

Eftergymnasiala studier från högskola eller universitet inom relevant område t ex administration, IT, ekonomi eller juridik
Erfarenhet av att arbeta som administratör inom någon av rättsväsendets kärnverksamheter, såsom Sveriges domstolar, Åklagarväsendet, Polisen eller liknande
Erfarenhet av att arbeta med verksamhetsstöden Cåbra eller DurTvå
Goda IT-kunskaper och vana att ge stöd i IT-frågor
Goda kunskaper i engelska
Personliga egenskaper När vi anställer lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor. Vi söker dig som tar ansvar och kan arbeta både självständigt och i nära samverkan med kollegor. Du är en stabil person som under arbetstoppar kan hantera stress och prioritera mellan arbetsuppgifterna. Du har en god samarbetsförmåga och en positiv inställning till att samarbeta med olika yrkesgrupper såväl internt som externt. Du har en utpräglad känsla för att ge service och ett gott omdöme, likväl som en god kommunikativ förmåga. Du är prestigelös och arbetar strukturerat, noggrant och effektivt.

För att lyckas i din roll på Ekobrottsmyndigheten vill och kan du arbeta i enlighet med myndighetens medarbetarpolicy,  EBM-modellen.

Kontaktpersoner Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta chefsåklagare Lotta Sundström, tfn 010-562 97 92.

Fackliga företrädare för Saco-S är John Keränen, tfn 010-562 92 23, för ST Karin Hallström Norberg, tfn 010-562 91 71 och för Polisförbundet Sofia Ask, tfn 010-563 87 10.

Information om anställningen Anställningsform : Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning
Tjänstebenämning : Administratör
Arbetsort : Umeå
Tillträdesdatum : Enligt överenskommelse
Lön : Individuell lönesättning tillämpas
På Ekobrottsmyndigheten jobbar vi med att utveckla våra medarbetares kompetens och erbjuder därför ett varierat utbildningsprogram. Personlig hälsa värdesätts och uppmuntras och det finns goda förutsättningar för kompetensutveckling, friskvård samt en bra balans mellan arbete och privatliv.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Då tjänsten är placerad i säkerhetsklass är svenskt medborgarskap ett krav och en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas.

Ansök

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 18 september 2023. I ditt CV och personliga brev vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Ekobrottsmyndighetens rekryteringsstöd Visma Easycruit.
Ekobrottsmyndigheten behandlar dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Läs mer om vår hantering av personuppgifter på  https://www.ekobrottsmyndigheten.se/om-webbplatsen/dina-personuppgifter/ .

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer EBM2023-737 via brev till adressen Hantverkargatan 15, Box 22098, 104 22 Stockholm.


Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Louise Leijonhufvud

Lena Sjöström
+46 010-562 96 57
Åsa Pyka
+46 105629646
noreply@ekobrottsmyndigheten.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ekobrottsmyndigheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 september 2023
  • Ansök senast: 18 september 2023

Besöksadress

Fleminggatan 14
None

Postadress

Box 22098
Stockholm, 10422

Liknande jobb


3 maj 2024

Administratör

Administratör

3 maj 2024