Administratör med kundkontakt till multinationellt byggföretag i Rosersberg

Arbetsbeskrivning

I Rosersberg har ett av Sveriges mest välkända byggföretag öppnat en ny avdelning. Nu söker de dig som gillar kundkontakt till rollen som vågadministratör där du kommer ansvara för att besvara inkommande samtal från chaufförer som gör in - och utleveranser från byggföretagets materialstationer. Rollen är varierande då det även ingår mycket administration samt då man vid behov får stötta andra funktioner i teamet. Du kommer bli del av ett team med bra gruppsammanhållning som har nära till skratt där din chefs fokus är att arbeta coachande och lyhört. Rollen löper 6 månader framåt med goda möjligheter till förlängning och du arbetar från kontoret i Rosersberg i närheten av Rosersberg station. Start är omgående med senast start i början av augusti så skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
“Som ledare är jag mycket coachande, lyhörd och närvarande. Jag kommer aldrig gå ned på detaljnivå hos mina medarbetare men jag vill förstå verksamheten för att vara behjälplig. Jag har en rak dialog med mina medarbetare, men gör man ett misstag ska vi kunna skratta tillsammans och arbeta som ett team för att hitta en lösning”. Så beskriver platschefen Susanne sitt ledarskap och det är hon som kommer vara din chef.

Academic Work söker en vågadministratör till ett multinationellt byggföretag i Rosersberg med omgående start. Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult. Uppdraget kommer att vara på heltid och initialt sträcka sig 6 månader framåt. Det finns goda möjligheter att bli förlängd på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

ARBETSUPPGIFTER
Som vågadministratör kommer du att serva och guida chaufförer som hör av sig till företaget om de har svårigheter med sina materialleveranser. Du kommer även att utföra administrativa uppgifter kopplat till detta, exempelvis att kontrollera vikten av de in - och utkommande leveranserna. I det team som du ingår i finns olika roller utöver vågadministratörsrollen, och när behov och kapacitet finns hjälper du och stöttar dina kollegor i de andra rollerna, vilket skapar en varierande och rolig roll.

Dagen börjar med en mindre frukost som företaget står för. Du har även ett förmiddagsmöte som din närmsta chef Susanne håller i. Då avdelningen är ny har du en fantastisk möjlighet att vara med och bygga en organisation och forma framtida arbetssätt. Till skillnad från en vanlig administratörsroll är denna roll mer varierande då den innebär mer kundservice. Du kommer även lära dig att arbeta i Dynamics då man nyligen implementerat detta system.

Tjänsten passar dig som söker dig till en stabil organisation som just nu sätter grunden för sin nya avdelning i Rosersberg där du kan få vara med och påverka. Du uppmuntras till att ta initiativ och hitta lösningar på problem som uppstår på bästa sätt. Det är viktigt att du trivs med att arbeta i team och tycker om att ge service.

VI SÖKER DIG SOM
• Har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt

Det är meriterande om du…

• Har erfarenhet av kundservice i någon form

• Har erfarenhet av en administrativ roll

Som person är du serviceinriktad och bra på att hantera människor då du kommer att ha kontakt med både kunder men även interna kollegor dagligen. Du räds inte för att ta egna initiativ och kan lösa problem genom ditt logiska tänkande. Vidare är du flexibel och initiativtagande där du inte räds för snabba omställningar utan tycker om när det händer mycket.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: I slutet av juli eller början av augusti, med hänsyn till uppsägningstid om maximalt 1 månad
* Omfattning: Heltid.
* Arbetstider: Man arbetar olika pass som börjar tidigast 05:30 och som senast slutar 18:30
* Placering: Rosersberg nära Rosersbergs station
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och xx önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.


* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid, vardagar Pass förlagda mellan tidigast 05:30 - senast 18:30
  • Publicerat: 17 juli 2019

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


19 april 2024

24 april 2024

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

24 april 2024